אפס הצעות: נכשל מכרז להשכרה ארוכת טווח בגן יבנה

המכרז שפורסם על ידי החברה הממשלתית דירה להשכיר כלל קרקע שעליה ניתן לבנות 315 דירות להשכרה • אף שהמכרז עורר התעניינות בשלביו המוקדמים, הוא נסגר ללא שהוגשה אליו אפילו הצעה אחת

מכרז להשכרה ארוכת טווח בגן יבנה שנסגר לפני מספר ימים נכשל לאחר שלא הוגשה אליו אף הצעה. מדובר במכרז שפורסם על ידי החברה הממשלתית לדיור להשכרה, דירה להשכיר, שכלל קרקע לבניית 315 דירות להשכרה ארוכת טווח. לפי תנאי המכרז, כל הדירות במתחם היו מיועדות להשכרה לטווח ארוך, כאשר 50% מהדירות מיועדות להשכרה לזכאי תוכנית מחיר למשתכן במחיר מפוקח.

למכרז לא הוגשו הצעות כלל אף שהובעה בו התעניינות מצד גורמים שונים בשלב הטרום מכרזי. גורמים הבקיאים במכרז ובמיקום המגרש בגן יבנה סבורים שאחת הבעיות שמנעו ממנו להצליח היא היקף יחידות הדיור להשכרה שנחשב לגבוה. במקביל, גם עלות הפיתוח של המגרש, שעומדת במכרז על כ-46.16 מיליון שקל, אינה מבוטלת.

זה אינו המכרז הראשון לדיור להשכרה שנכשל. מכרז אחר של דירה להשכיר נכשל לפני מספר חודשים בשכונת כרמי גת בקריית גת. חשוב גם להזכיר שההיסטוריה של מכרזי ההשכרה שמפרסמת המדינה מעידה כי מכרז שנכשל עשוי לשוב ולהתפרסם עם שינויים שיהפכו אותו לאטרקטיבי יותר. כך למשל היה במכרז שפרסמה דירה להשכיר בעיר חיפה, שנכשל באוגוסט 2014, אולם פורסם שוב ובסופו של דבר נרכש על ידי חברת אשטרום שרק בשבוע שעבר החלה לאכלס בו את הדירות להשכרה.

ככל הנראה המכרז בגן יבנה יתפרסם שוב לאחר שבדירה להשכיר יגבשו לו נוסח חדש. לא מן הנמנע שמכרז חדש ביישוב יכלול מספר דירות נמוך יותר להשכרה, ייתכן ויפוצל ליותר ממגרש אחד, ובמקביל ייתכן וגם בדירה להשכיר יבחרו לשלב במכרז גם דירות למכירה לצד דירות להשכרה כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר לקבלנים, ליזמים או לקרנות הריט ולמוסדיים.

מדירה להשכיר נמסר בתגובה כי "מתגובות השוק אנו למדים כי ככול הנראה המכרז בצורתו הנוכחית היה גדול מדי עבור ציבור היזמים. אנו נלמד את התוצאות, נטמיע שינויים ומכרז זה יוחזר בהקדם לשיווק מידי".