סטארט-אפ | פודקאסט

איש שיווק שלא עוסק בלקוחות ובביזנס? שלא ילך לסטארט-אפ

סדרת מרקטינג, פרק 1: עמרי יעקובוביץ', מה זה סמנכ"ל שיווק? • בעשור האחרון עסק עמרי יעקובוביץ בתפקידי שיווק בחברות שונות (קומרס סיינס שנרכשה על ידי טאבולה, Pepper וחברות סטארט-אפ אחרות) • ישבנו איתו לשיחה עמוקה כדי להבין מהו תפקיד סמנכ"ל השיווק (CMO) בסטארט-אפ, איך עושים אותו נכון, ואיך אפשר לשווק את הסטארט-אפ שלכם בלי תקציב גדול או ידע קודם

"אם אתה מנהל או מוביל שיווק שלא מתעסק בלקוחות ובעסק המהותי של החברה בתחילת הדרך, אין לך מה לעשות בסטארט-אפ. אל תתיישב בשולחן. הדבר הכי חשוב לסטארט-אפ בשלב הראשוני הוא Product Market Fit, ואם אתה לא יכול לעזור בכך - אל תתאמץ מלכתחילה".

עמרי יעקובוביץ׳ הוא סמנכ"ל שיווק (CMO). בעשור האחרון עשה את התפקיד על גווניו השונים, מכתיבה ל"ארץ נהדרת", תפקיד מנהל שיווק בסטארט-אפ בתחילת הדרך, ועד למוביל שיווק בסטארט-אפ קומרס סיינס, שנרכש ב-2016 על ידי טאבולה; עד לא מזמן הוביל את השקת Pepper, וכיום מייעץ באופן עצמאי לסטארט-אפים בנושאי מיתוג ושיווק. ראיינו אותו לפרק הספיישל הראשון עוד פודקאסט לסטארטאפים, כדי לשמוע עוד על עבודת ה-CMO.

"להגיד 'מנהל שיווק' זה כמו להגיד 'מנהל פיתוח' - יש כל כך הרבה סוגים, גוונים ודרכים לעשות שיווק. מדובר ביריעה מאד רחבה שצריך לגעת בה", מבאר יעקובוביץ'. "מיחסי ציבור, דרך מיצוב ומיתוג, ועד לעבודה בכנסים, תוכן, אי-מיילים, ועוד - אין סוף לדברים שמנהל שיווק טוב צריך לגעת בהם. ונדרשת כמובן גם תמיכה במוצר ובתהליכי המכירה, כדי שליבת העבודה תתקדם כמו שצריך".

איך הדיגיטל משפיע על עבודת מנהל השיווק כיום?

יעקובוביץ': "יש דור חדש של מנהלי השיווק שצמחו יחד עם הדיגיטל, ולכן מבינים את המדיות השונות. הם מתחברים לעשייה, ויודעים באופן טבעי לעשות דברים גם בידיים (Hand's on). לעומת אחרים, מוכשרים ומצוינים, שהתחנכו כמנהלי שיווק כשהכלים הללו לא היו - ולכן דיגיטל ומדיה הן מילים זרות עבורם. זה חבל".

איך בוחרים את השם לסטארט-אפ שלכם? האם לקחת איש שיווק כחלק מצוות השותפים? מהם צירי הפעילות השיווקיים המרכזיים, שכל סטארט-אפ צריך לפעול בהם בתחילת הדרך? ואם מתחילים לעשות שיווק מבלי ידע, ניסיון או היכרות עם כלים בתחום? כל זאת ועוד, בפרק ספיישל שיווק של עוד פודקאסט לסטארט-אפים.

**

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים ולשעבר מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge גיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA.