אושרה תכנית גני אז"ר לבניית כ-2,300 יחידות דיור ברמת גן

התכנית כוללת כ-1,965 יחידות דיור, מתוכן 393 יחידות דיור קטנות, ועוד כ-300 יחידות דיור המיועדות לטובת דיור מוגן • עוד בתוכנית - 30 אלף מ"ר למבני ציבור, 120 אלף מ"ר לתעסוקה, עשרת אלפים מ"ר למסחר ו-85 אלף מ"ר לשטחים פתוחים

גני אז"ר / הדמיה: רמ"י
גני אז"ר / הדמיה: רמ"י

הועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה היום (ד') לאשר את תוכנית גני אז"ר לבנייה של כ-2,300 יחידות דיור. התכנית, שאושרה להפקדה במאי 2017, מצויה בתחום השיפוט של עיריית רמת גן וקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). התכנית כוללת כ-1,965 יחידות דיור, מתוכן 393 יחידות דיור קטנות, ועוד כ-300 יחידות דיור המיועדות לטובת דיור מוגן. עוד בתוכנית - 30 אלף מ"ר למבני ציבור, 120 אלף מ"ר לתעסוקה, עשרת אלפים מ"ר למסחר ו-85 אלף מ"ר לשטחים פתוחים.

התכנית מייעדת את השטח להקמת שכונת מגורים הכוללת בתחומה גם שימושים מעורבים, שטחי תעסוקה ומסחר, מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים. הבנייה המוצעת בתכנית קובעת בינוי בגובה של 10 קומות במקומות מסוימים ובחלק אחר מגדלים בגובה של בין 25 ל-30 קומות.

מרמ"י נמסר היום כי: "מיקום המגורים, החזיתות המסחריות, היעודים הציבוריים, ושטחי המסחר והתעסוקה, מאפשר ומעודד שימוש בתחבורה ציבורית, באופניים וברגל, למגוון רחב של אוכלוסיות. עירוב השימושים המוצע בתכנית מאפשר פעילות רצופה לאורך רוב שעות היום והערב".

לגבי היקף שטחי הציבור המוצעים בתכנית מסבירים ברמ"י כי מדובר בהיקף שייתן מענה לנדרש עבור אוכלוסיית היעד וכולל גם שטחי עתודה נוספים הנדרשים ליישוב בתיאום עם העירייה. עוד נמסר מרמ"י כי התכנית ממוקמת בנגישות תחבורתית טובה, צפונית לציר הקו הסגול המתוכנן של הרכבת הקלה וסמוך לכביש 461.

התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל באמצעות מתכננת מרחב תל אביב גילי טסלר. החברה המתכננת היא חברת וקסמן גוברין ואדריכל התכנית הוא רפי לרמן ז"ל.

"התכנית היא חוליה חשובה ומהווה את השלמת תמונת העתיד באזור בקעת אונו", כך טסלר מתכננת מחוז תל אביב ברמ"י, "תכניות בקעת אונו בשטחי מחנות תל השומר ואזור כפר אז"ר קודמו על ידי רשות מקרקעי ישראל ואושרו על ידי הועדה לתכניות מיוחדות למגורים במהלך 5 השנים האחרונות".