פתרון יצירתי למכורים לקניות אונליין: המנעול יזהה את השליח

חברת המשלוחים והבלדרות UPS השיקה פיילוט לשירות שיאפשר לשליח להשאיר את החבילה בבית הלקוח גם אם הוא לא בבית, באמצעות התקני גישה חכמה של חברת Latch • ייתכן שהפיילוט אף יגיע לישראל

הייתם מסכימים ששליח עם חבילות ייכנס אליכם הביתה בהעדרכם כדי להשאיר את החבילה? טרפת הקניות המקוונות והגידול בהיקף הקניות בארה"ב ובעולם כולו מוביל לעוד ועוד פתרונות יצירתיים - חלקם מוזרים יותר וחלקם פחות: חברת הבלדרות UPS השיקה פיילוט בניו-יורק שיאפשר לשליח להשאיר את החבילה בבית הלקוח גם אם הוא לא בבית. המסירה בבית הלקוח תתבצע כמובן בתיאום מלא והיא מיועדת לתושבים שבדלת הכניסה שלהם מותקנות מערכות זיהוי חכמות. הפיילוט נעשה בשיתוף עם חברת Latch המספקת התקני גישה חכמים ומאובטחים לבתים.

הראשונים להשתתף בפיילוט הם תושבי מנהטן הגרים בבניינים בהם נמצאים התקני גישה חכמה של Latch. בכדי למנוע חשש לפריצות וגניבות לפני מסירת החבילה השליח מזדהה במצלמת הכניסה של הדלת וממתין לאישור הזיהוי של הלקוח לטובת הכניסה לבניין או לבית. לאחר קבלת האישור הוא יכול להיכנס להשאיר את חבילה בבית. בימים אלה הפיילוט מתרחב לברוקלין ובהמשך הוא יכלול יעדים נוספים בארה"ב ובמדינות נוספות בהן כנראה גם ישראל.

ג'רום רוברטס, סגן נשיא חדשנות ב-UPS ציין כי "השימוש בהתקני גישה חכמים על דלתות בניינים ובתים הוא צעד גדול קדימה עבור חברות שילוח החבילות". לדבריו, "קיים קושי במסירה בטוחה של חבילות ומשלוחים במגורים עירוניים וצפופים, במיוחד במקרים בהם אנשים לא נמצאים בביתם. התקני גישה חכמים מאפשרים לנו גישה יעילה למסירת המשלוחים לבנייני מגורים ולהשאיר חבילות בבטחה בלובי או בחדרי אחסון ללא הצורך במפתח".

סוגיית הלאסט מייל בחוויית הקנייה מקוונת מעסיקה רבות את הקמעונאים ואת חברות השילוח וההפצה. מסירת החבילה צריכה להיעשות במהירות וביעילות כדי למצות את יתרונות הקנייה המקוונת. הצורך ללכת ולאסוף כל חבילה מהדואר או מלוקרים ומנקודות איסוף, בעיקר בארה"ב שם הקניות הן תדירות - פוגמים בחוויה. גם אמזון בוחנת את הסוגיה הזו בכל הנוגע לשוק הישראלי - ראשית עם בחינת הרגלי הקניות של הישראלים ומידת המוכנות לקנות בסכומים גדולים מתקרת הפטור ממס (75 דולר) בתמורה לשילוח חינמי ושנית עם בחינת ספקי השילוח בישראל והיכולת שלהם לעמוד בסטנדרט הנוקשה של אמזון - 96% עמידה ביעדי המסירה.