"בעלי הבנק מחזיקים דירקטורים שבאו במטרה לחסל אותו"

לידי "גלובס" הגיע מכתב שהעביר ועד העובדים בבנק ליו"ר שבו הוא קורא לדירטוריון להתפטר בעקבות החלטתו להצטרף לבעלי השליטה בהגשת ערעור על ההחלטה לפסול את המיזוג לתוך מזרחי–טפחות • "החלטה תבוסתנית של הדירקטוריון, עליו לפנות דרך לחברים חדשים"

שבי שמר, מנכ"לית בנק אגוד / צילום: שלומי יצהר
שבי שמר, מנכ"לית בנק אגוד / צילום: שלומי יצהר

היחסים בין העובדים בבנק איגוד לבעלי השליטה מגיעים לנקודת רתיחה, וכעת ועד עובדי הבנק קורא לדירקטוריון הבנק להתפטר. "אנו מתרשמים שבעלי הבנק מחזיקים דירקטורים שבאו במטרה לחסל אותו. אם דירקטוריון הבנק לא מסוגל להיות נאמן לתפקידו ולסייע לקדם את הבנק, הוא צריך להתפטר", כך כתב בסוף השבוע הוועד בראשות איציק מוקמל ליו"ר הבנק זאב אבלס.

המכתב הזועם שהגיע לידי "גלובס", נשלח לאחר שבשבוע שעבר הודיע בנק אגוד כי יצטרף כצד בהליך הערעור לבית הדין להגבלים, שצפויים להגיש בעלי השליטה בבנק ומזרחי טפחות בעקבות החלטת רשות הגבלים עסקיים לפסול את המיזוג בין הבנקים.

החלטת דירקטוריון הבנק לסייע בקידום המיזוג לא התקבלה בשמחה (בלשון המעטה) בועד עובדי אגוד, שחוששים כי אם המיזוג ייצא לפועל מאות מעובדי הבנק יפוטרו ולא ייקלטו בבנק הממוזג.

"קראנו בצער את הודעת הדירקטוריון לפיה אתם מצטרפים לעמדת בעלי הבנק שעדיין דורשים למזג את בנק אגוד לבנק מזרחי. הודעה זו, ערב כניסתה של מנכ״לית חדשה לבנק, היא לא רק מצערת אלא תמוהה. אנחנו עומדים על דעתנו שבנק אגוד יכול וצריך להישאר עצמאי ולשגשג. אם דירקטוריון הבנק החליט לפרסם החלטה תבוסתנית שהינה למעשה הודאה בכישלונו, עליו להתפטר ולפנות דרך לחברים חדשים שיצעידו את הבנק קדימה", כותבים בועד.

לפני מספר שבועות שלח הוועד מכתב ידידותי יותר ובו קרא להנהלה לשבת עימו לשיחות לגיבוש תוכנית התייעלות שתאפשר את המשך קיומו של אגוד כבנק עצמאי, וזאת לאור מצבו הבעייתי המתבטא ביחס יעילות חלש ביותר וצורך לבצע השקעה דרמטית בתחום המחשוב.

במכתב אף רמז הוועד כי יהיה מוכן לויתורים משמעותיים בנושא הסכם השכר (כמו מנגנון ההצמדה שלו למנגנון השכר בבנק לאומי), שכן מבחינתם אופציה זו עדיפה מאשר האפשרות של מיזוג למזרחי טפחות. אלא שככל הידוע מאז לא התרחשה התקדמות משמעותית בין הצדדים: "ועדי העובדים הודיעו לא פעם כי ישתפו פעולה עם מהלכים שייטיבו עם הבנק ויסייעו ככל הנדרש כדי להוסיף ולקדם אותו. מתברר שאתם בוחרים להתעלם מכך מסיבות השמורות עמכם. אנחנו לא ניתן לזה לקרות ונמשיך להיאבק כדי שהבנק יישאר עצמאי ויצליח", נכתב במכתב האחרון.


נזכיר כי באחרונה מונתה לתפקיד מנכ"לית הבנק שבי שמר במקום ישראל טראו. טראו נאלץ לעזוב את תפקידו לאחר שבעלי השליטה בבנק (משפחות מנור, לנדאו וד"ר יעל אלמוג זכאי) העריכו כי טראו סייע לרשות הגבלים עסקיים לגבש את ההחלטה לפסול את המיזוג באמצעות מידע שהעביר להם במסגרת פגישותיו עימם. ניתן להניח כי בעלי אגוד למדו את הלקח, וכי המנכ"לית החדשה תסייע להם בהליכי הערעור בבית הדין להגבלים. במקביל לכך סביר כי היא גם תגבש תוכנית התייעלות משמעותית למקרה ובית הדין להגבלים לא ישנה את החלטת הרשות, ואגוד ימשיך להיות בנק עצמאי.