ח"כ ציפי לבני לנתניהו: "ביטול האירוויזיון יהיה על הראש שלך"

בתוך כך, ח"כ דוד ביטן העריך הבוקר בגלי צה"ל כי האירוויזיון לא ייערך בישראל: "זה הולך למקום לא טוב, אי-אפשר לתת לכאן את ההלוואה הנדרשת. כדי לתת להם את הכסף צריך לתקן את החוק, וזה עניין של חודשיים-שלושה"

ח"כ ציפי לבני / צילום: איל יצהר
ח"כ ציפי לבני / צילום: איל יצהר

האירוויזיון והסכנה לקיומו בישראל הפך היום הנושא לעגלה פוליטית שכולם ממהרים לקפוץ עליה. מצד אחד חברי קואליציה כמו דוד ביטן האשימו אתתאגיד השידור אם אכן יבוטל האירוויזיון, ומנגד חברי אופוזיציה מיהרו להאשים את הממשלה בכך שהיא זאת הנושאת באחריות.

"ביטול האירוויזיון יהיה על הראש שלך" אמרה היום (ב') יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, בפניה לראש הממשלה בנימין נתניהו. "הציבור לא יסלח שבגלל המשך הריב הקטנוני והפוליטי שלך עם התאגיד, נאבד אירוע שמרגש עם שלם".

ואילו ח"כ דוד ביטן העריך היום בתוכנית "בוקר טוב ישראל" עם אפי טריגר בגלי צה"ל כי האירוויזיון לא ייערך בישראל. "זה הולך למקום לא טוב, אי-אפשר לתת לכאן את ההלוואה הנדרשת. כדי לתת להם את הכסף צריך לתקן את החוק, וזה עניין של חודשיים-שלושה", אמר ביטן.

גל ההתבטאויות היום מגיע לאחר שאתמול (א') שלח יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, מכתב לממשלה, בו הזהיר כי אם לא ייפתרו תוך יומיים סוגיית הגדרת תקציב ההפקה לאירוויזיון והתחייבות למימונו והגדרה מחודשת לתנאי של חילוט הערבות שהתאגיד אמור להפקיד לאיגוד השידור האירופאי - האירוויזיון לא יוכל יתקיים בישראל.

מחר (ג') עתיד לפוג מועד ההארכה שאיגוד השידור האירופאי נתן לתאגיד השידור לצורך הפקדת ערבות בסך 12 מיליון יורו כדי להבטיח את קיום האירוויזיון בישראל.

בתגובה לאיומים של עומר הגיבו מקורבים בסביבת ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון וטענו כי לתאגיד יש תקציב עצום משל עצמו, וכי הם מתנהגים בבזבזנות.