מזרחי דחו פרסום דוחות: לא הוחלט על סכום ההפרשה לחקירה

הבנק יפרסם את הדוחות ב-30 לאוגוסט לאחר שדחה הצעה של הרשויות האמריקאיות לסגור את תיק החקירה נגדו בתמורה ל-343 מיליון דולר

מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, אלדד פרשר / צילום: איל יצהר
מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, אלדד פרשר / צילום: איל יצהר

בנק מזרחי טפחות, בניהולו של אלדד פרשר, הודיע אמש (ב') כי הוא דוחה את פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני ל-30 באוגוסט, זאת בעוד במקור הוא היה אמור לפרסם אותם השבוע עם כל הבנקים. הדחייה נובעת מכך שבבנק עדיין לא החליטו כמה להפריש בדוחות הקרובים בגין החקירה של הרשויות בארה"ב.

בשבוע שעבר הודיע מזרחי טפחות  כי קיבל הצעה מהרשויות בארה"ב לשלם קנס בגובה של 343 מיליון דולר על מנת לסיים עם החקירה בחשד כי הבנק סייע ללקוחות אמריקאים להעלים מס. בבנק הודיעו כי בכוונתם לסרב להצעה שהייתה גבוהה משמעותית מהערכות מוקדמות.

על אף הסירוב, מזרחי טפחות יצטרך לבצע הפרשה בעקבות ההודעה, אולם עדיין לא ברור מה יהיה היקפה. מדובר באירוע נדיר בו מתקבלת הודעה על קנס שנדחית, ולכן בבנק עדיין מתלבטים בנוגע להיקף ההפרשה, כאשר ברקע נמצא כמובן בנק ישראל שעוקב מקרוב ויצטרך לאשר את גובה ההפרשה. גם כאשר יוחלט על גובה ההפרשה, הבנק יצטרך להתאים את כל הדוח הכספי, תהליך שנחשב ארוך, ולכן הוא דחה את פרסום הדוח למועד האחרון האפשרי.

בכל אופן לא משנה מה יהיה גובה ההפרשה, ברור שהיא תהיה משמעותית ותפגע בתוצאות הבנק, ברבעון שהיה אמור להיות חזק. לא מן הנמנע כי ההפרשה אף תביא את מזרחי טפחות לרשום הפסד ברבעון השני.

בתוך כך, אחרי ארבעה ימי מסחר רצופים של ירידות שערים, במהלכם איבדה 11%, נדמה היה שמניית מזרחי טפחות מתחילה היום להתאושש. יחד עם זאת, לקראת שעות הצהריים עברה המניה לירידות, ונכון לשעות הצהריים היא איבדה 0.5% נוספים. זאת בעוד יתר הבנקים הגדולים רשמו היום עליות שערים של 1.5% בממוצע.