עפר חודורוב רוכש 50% מדיזנהאוז תיירות נכנסת מידי ישראייר

כך אושר במזכר הבנות • היקף העסקה משקף לדיזנהאוז תיירות נכנסת שווי של 52 מיליון שקל • מנכ"ל החברה הוא דב שריד, והוא ימשיך ככל הנראה לכהן בתפקידו

דיזנהאוז
דיזנהאוז

אושר מזכר הבנות לפיו ישראייר תמכור מחצית מפעילות דיזנהאוז תיירות נכנסת לקבוצת BTC שנמצאת בבעלות עפר חודורוב. קבוצת BTC מחזיקה בבעלותה בחברת דיזנהאוז תיירות יוצאת, שהיא בעלת פעילות בנפח גדול יותר מדינזהאוז תיירות נכנסת, שמחזור הפעילות שלה מוערך בכ-60 מיליון דולר.

הערוצים הללו הופרדו לפני כ-3 שנים, כאשר BTC רכשה את דיזנהאוז תיירות יוצאת מידי ישראייר. אז הוחלט כי ערוץ התיירות הנכנסת יישאר בידי יוניתורס שבקבוצת ישראייר, אולם ברקע ברור היה שמתישהו הערוצים הללו יתאחדו. בשלב זה משאירה בידיה ישראייר מחצית מדיזנהאוז תיירות נכנסת.

היקף העסקה, 26 מיליון שקל, משקף לדיזנהאוז תיירות נכנסת שווי של 52 מיליון שקל. מנכ"ל החברה שמונה 70 עובדים הוא דב שריד, והוא ימשיך ככל הנראה לכהן בתפקידו.

מדובר במזכר הבנות ולא בהסכם. המטרה של דיזנהאוז במהלך הזה הוא להגדיל את פעילותה כקבוצת תיירות גדולה הפעילה בערוצים שונים. כיום היא לא פעילה בתחום התיירות הנכנסת, ומכאן הרצון לרכוש את הפעילות מידי ישראייר. דיזנהאוז מחזיקה במותג "צבר" ויש לה אחוזים בחברות ספיריט, המתמקדת בטיולים ליעדים אקזוטיים, וקרוזיט, המתמחה בחופשות שיט.

דיזנהאוז הוקמה ב-1926 (כדינזהויז). ב-1986 היא נרכשה על-ידי כלל תיירות מקבוצת כלל. ב-2005 התמזגה החברה עם יוניתורס, ו-10 שנים לאחר מכן, ב-2015, מוזגה הפעילות של החברה עם חברת BTC שהוקמה ב-2001, תחת המותג דיזנהאוז. הפעילות של דינזהאוז תיירות נכנסת נותרה בידי אי.די.בי, וכעת כאמור מחצית ממנה יעבור כנראה לידי דיזנהאוז (BTC). 

מדיזנהאוז נמסר בתגובה: "נחתם מזכר הבנות לרכישת 50% מחברת טרמינל 1 המחזיקה את דיזנהאוז תיירות נכנסת. לצדדים יש תקופה של 60 ימים להשלמת העסקה".