מי שהביא את ג'ירו ד'איטליה לארץ יציל את האירוויזיון?

המיליארדר הקנדי סילבן אדמס הביע את נכונותו לעזור באירוויזיון שיתקיים בארץ ואמר למקורבים כי יתרום מכספו כדי שהאירוע יקרה • נזכיר כי האוצר ותאגיד השידור הציבורי "כאן" הסתפקו בהצהרה שאם האירוויזיון לא יתקיים בארץ, והערבות בסך 50 מיליון שקל תחולט, האוצר ישקול לשפות את התאגיד

סילבן אדמס / צילום: רויטרס
סילבן אדמס / צילום: רויטרס

אתמול (ג') נפתר המשבר החמור הראשון סביב קיום האירוויזיון בישראל, אך איש אינו משלה את עצמו שההסכמות אליהן הגיעו נציגי תאגיד השידור הציבורי והממשלה יספיקו כדי לצלוח את ההפקה היקרה והמסובכת ללא משברים נוספים.

מאחר שהצדדים לא סיכמו על תקציב מוסכם שישמש לטובת הפקת האירוויזיון, אלא הסתפקו בהצהרה שבמקרה שהאירוויזיון לא יתקיים בארץ, והערבות בסך 50 מיליון שקל תחולט, האוצר ישקול לשפות את התאגיד, ברור שהוויכוח על היקפי תקציב ומי משתתף בו הם רק שאלה של זמן.

מי שעשוי להיות גורם חשוב בתוך האתגרים הצפויים לבוא הוא המיליארדר הקנדי סילבן אדמס, שכבר הצליח להביא לישראל אירוע ספורט שזכה להצלחה גדולה: הג'ירו ד'איטליה.

על-פי מקורות המקורבים לאדמס, מיד עם היוודע זכייתה של נטע ברזילי במקום הראשון באירוויזיון שנערך בליסבון, אדמס הביע את נכונותו לעזור באירוויזיון שיתקיים בישראל ולעשות כל שביכולתו כדי שהאירוע יצליח. על-פי מקורבים, אדמס אמר כי יתרום מכספו כדי שהאירוויזיון יתקיים - זאת במסגרת המיזם שהקים ביחד דניאל בן נעים שעוסק בהבאת אירועים בינלאומיים שעוזרים לשפר את תדמיתה של מדינת ישראל בעולם.

אם לשפוט ע"פ הדינמיקה בה התרחשו עד עתה האירועים סביב האירוויזיון עזרתו תידרש די מהר.