בעלה של עדן בן זקן נעצר בחשד לעבירות מס ב-1.2 מיליון שקל

שוקי ביטון, איש עסקים והבעלים של מסעדת "שוקי הדייג" בבת-ים, נעצר במסגרת פרשה רחבת-היקף של הפצה וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות ומזויפות

בעלה של הזמרת המצליחה עדן בן זקן, שוקי ביטון, איש עסקים בתחום המזון והמסעדנות, נעצר לאחרונה במסגרת פרשה רחבת-היקף של הפצה וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות ומזויפות - כך הותר לפרסום היום (א').

ביטון, בעליה של חברת שוקילה פרויקטים בע"מ המפעילה את המסעדה "שוקי הדייג" בבת-ים, חשוד כי החל בשנת 2015 ועד לאחרונה קיזז בספרי החברה שבבעלותו חשבוניות פיקטיביות או מזויפות בסכום של כ-1.2 מיליון שקל.

בית משפט השלום בראשון-לציון נעתר לבקשת מחלקת החקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז ברשות המסים, החוקרת את הפרשה, לשחרר את ביטון ממעצר בתנאים מגבילים, ואולם לבקשת ביטון, בדיון שהתקיים לפני כ-10 ימים, ניתן צו איסור לפרסום שמו עד היום. היום פג תוקפו של צו איסור הפרסום.

ביטון נעצר במסגרת חקירה מסועפת, שעניינה הפצה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות ומזויפות בהיקף של מאות מיליוני שקלים על-שמן של חברות שונות בתחום הדלק ובתחומים שונים. החקירה מנוהלת ברשות המסים בשיתוף עם לה"ב 433, יחידת יאל"כ (היחידה הארצית לפשיעה כלכלית), וכמפורט בבקשת המעצר, הפכה לגלויה ב-18 ביולי. עם הפיכתה לגלויה נעצרו 3 מעורבים: זאב שמיין, שלמה אלון יעקובסון ונאדר ג'אבר; ובוצעו פעולות חקירה נוספות.

מבקשת המעצר עולה כי בחקירתם של המעורבים האחרים בפרשה התברר כי שוקי ביטון, רכש מהם חשבוניות מס פיקטיביות ומזויפות, אותן קיזז לפי החשד כהוצאות ותשומות בספרי החברה שלו - ובכך השתמט לפי החשד מתשלום מס אמת. 

ביטון נישא לאחרונה לזמרת המצליחה עדן בן זקן בחתונה מתוקשרת, אשר הפכה אף לקליפ מצליח שהוציאה הזמרת. בכתבות שפורסמו בנוגע לצעיר בן ה-25, פורסם כי מדובר באיש עסקים מצליח, אשר בין היתר מחזיק שני קיוסקים ומינימרקט וכן שתי מסעדות - האחת היא מסעדת "שוקי הדייג" העומדת בלב החקירה של רשות המסים, והשנייה היא מסעדת מזון מהיר בשם "DJAJA" באשדוד, בבעלות משותפת עם חיים רביבו.