נסגר בהצלחה: מכרז להקמת דירות להשכרה מוזלת ברמלה

מדובר במכרז שפרסמו החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' ורשות מקרקעי ישראל הכולל 248 דירות סך הכל, 186 מהן להשכרה • במכרז זכתה חברת פרשקובסקי שהציעה 50 מיליון שקל עבור הקרקע • במכרז 62 דירות למכירה בשוק החופשי וכ-46 דירות בשכר דירה מופחת.

רמלה מערב / הדמיה: TOTEM 3D Animation
רמלה מערב / הדמיה: TOTEM 3D Animation

מכרז לבניית פרויקט השכרה ארוכת טווח במערב העיר רמלה נסגר בהצלחה. מדובר במכרז שפרסמו החברה הממשלתית לדיור להשכרה "דירה להשכיר" יחד עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). המכרז התייחס לרכישת קרקע שעליה ניתן לבנות 248 יחידות דיור סך הכל, 186 מהן להשכרה ארוכת טווח ועוד 62 יחידות דיור למכירה בשוק החופשי על ידי הזוכה. עוד על פי תנאי המכרז, 25% מהדירות להשכרה מיועדות לזכאי תוכנית מחיר למשתכן ויושכרו בשכר דירה מופחת לאחר שהשוכרים ייבחרו בהגרלה.

במכרז, הממוקם בשכונה החדשה נאות שמיר, זכתה חברה פרשקובסקי שהצעתה לרכישת הקרקע עמדה על 50 מיליון שקל. נציין כי החברה הייתה היחידה שהגישה הצעה למכרז. נזכיר כי כמו בכל מכרז של 'דירה להשכיר' החברה תתכנן תבנה ותתפעל הפרויקט. במקביל, החברה לא תוכל למכור את הדירות המיועדות להשכרה במשך 20 שנה. עוד על פי תנאי המכרז, הדירות המיועדות למכירה בשוק החופשי ייבנו בבניין נפרד, והדירות המיועדות להשכרה ייבנו בשלושה בנייני מגורים נוספים. הדירות בפרויקט יבנו מעל שטח המיועד למסחר ולתעסוקה בהיקף של 8,700 מ"ר. השכונה החדשה ממוקמת במערב העיר רמלה בסמוך לגבול עם באר יעקב השכנה.

מדירה להשכיר ורמ"י נמסר היום (א') כי: "בימים אלה, עובדים בחברה על פרסום מכרזים נוספים, בין השאר באשקלון ובכרמיאל. המכרז ברמלה פורסם במשותף ובסיוע של מחוז מרכז בר"מי בראשות חלי קונטנטה".

התוכנית במערב רמלה / הדמיה: TOTEM 3D Animation
 התוכנית במערב רמלה / הדמיה: TOTEM 3D Animation

שר האוצר, משה כחלון, התייחס למכרז ואמר כי: "האחריות שלנו היא לספק דיור במחיר הוגן לזוגות הצעירים ולכל מי שאין בבעלותו דירה. השכרה לטווח ארוך הוא כלי מרכזי לפתרון משבר הדיור, כחלק מהמאמץ הלאומי שאנחנו מובילים. אני מברך על הפרויקט שיצא בקרוב לדרך ברמלה ומצטרף לפרויקטים של מחיר למשתכן שאנחנו מקדמים בעיר. שכירות ארוכת טווח הוא פתרון מקובל בעולם לציבור רחב שלא מעוניין או לא יכול לרכוש דירה. נמשיך לספק את הפתרון הזה ברחבי הארץ בשנים הקרובות".

מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי, הוסיף: "בשלוש השנים האחרונות, החברה עוסקת במימוש החזון של בניית מערך דיור להשכרה ארוכת טווח בדומה למתכונת הדיור המקובלת ביותר בעולם המערבי. עד כה שווקו כ-5,000 יחידות דיור ואנו רואים כי מיטב היזמים לוקחים חלק במימוש החזון וקיימת דרישה בשוק לפרויקטים נוספים מסוג זה. בהנחיית שר האוצר ומטה הדיור, החברה ורמ"י ימשיכו לפרסם מכרזים נוספים בכמות משמעותית במהלך שנה זו."

ראש העיר רמלה, מיכאל וידל: "כמי שמאמין ושותף לתכנית החשובה, אני מברך על קידום הפרויקט ברמלה המאפשר לזוגות צעירים אופציה להשגת דירה בשכר דירה מופחת ומפוקח".

נזכיר כי לפני כשבועיים נחשף ב"גלובס" שמכרז אחר שפרסמה המדינה לשכירות ארוכת טווח נכשל כאשר אף הצעה לא הוגשה. מדובר במכרז בגן יבנה לבניית 315 דירות להשכרה ארוכת טווח. על פי תנאי המכרז, כל הדירות במתחם היו מיועדות להשכרה לטווח ארוך, כאשר 50% מהדירות מיועדות להשכרה לזכאי תוכנית מחיר למשתכן במחיר מפוקח. למכרז לא הוגשו הצעות כלל למרות שהובעה התעניינות מצד גורמים שונים בשלב הטרום מכרזי. גורמים הבקיאים במכרז ובמיקום המגרש בגן יבנה סבורים שאחת הבעיות שמנעו ממנו להצליח היא היקף יחידות הדיור להשכרה שנחשב גבוה. במקביל, גם עלות הפיתוח של המגרש, שעומדת במכרז על כ-46.16 מיליון שקל, אינה מבוטלת.

נציין כי המכרז שנסגר כעת בהצלחה ברמלה כלל דירות למכירה לצד הדירות המיועדות להשכרה, ולא מן הנמנע שהמכרז בגן יבנה יפורסם שוב במתכונת דומה, עם דירות למכירה בשוק החופשי לצד הדירות המיועדות להשכרה, מה שעשוי להגדיל את האטרקטיביות שלו ליזמים והקבלנים.

יוסי פרשקובסקי, יו"ר חברת פרשקובסקי, מסר בעקבות הזכייה במכרז כי: "אנחנו גאים לקחת חלק בבנייה להשכרה ארוכת טווח בישראל, ולהצטרף לרשימה של חברות מכובדות שנוטלות חלק בתכנית. אנו מאמינים כי בנייה להשכרה לטווח ארוך היא פתרון נכון לזוגות ומשפחות צעירות בישראל כחלק מהתמודדות עם משבר הדיור. הפרויקט שייבנה במערב העיר רמלה יהיה פרויקט שני שלנו בעיר. כיום החברה בונה בשכונה 6 מגדלים הכוללים כ-686 יחידות דירות במסגרת פרויקט מחיר למשתכן. כחברה יזמית ומבצעת, הסמיכות של הפרויקטים תיתן לנו יתרון יחסי בביצוע הפרויקטים וניהולם".