מנכ"ל טוויטר מודה: "נוטים לשמאל" ומתלבטים לגבי פייק ניוז

ג'ק דורסי הכחיש כי סינון תוכן או החלטות של טוויטר לגבי התנהגות מקובלת נעשות על בסיס עמדה פוליטית • "אנחנו מסתכלים על התנהגות"

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר / צילום: רויטרס
ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר / צילום: רויטרס

מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, אמר בראיון לרשת CNN כי החברה עדיין לא החליטה איך להתייחס לפייק ניוז. דורסי אמר כי זה לא יהיה נכון לפעול בדרך בה טוויטר תסיר כל תוכן שקרי. לדבריו, אם עובדי טוויטר יהפכו למי שתפקידו לקבוע מה אמת ומה שקר, הדבר יהיה מסוכן.

דורסי גם הכחיש את הטענות של טראמפ ושל אחרים לפיהן טוויטר מוטה נגד דעות שמרניות ומבצעת "חסימות צללים" של בעלי עמדות כאלה. הוא טען כי בעוד שהוא "מודה לחלוטין" שהעמדה הפוליטית בטוויטר "נוטה יותר שמאלה" מבחינה פוליטית, בדיוק מסיבה זו הוא זהיר ביותר בנושא ולא מאפשר הטיות באופן הפיקוח על הפלטפורמה. הוא הכחיש כי סינון תוכן או החלטות של טוויטר לגבי התנהגות מקובלת נעשות על בסיס עמדה פוליטית. "השאלה האמיתית היא, 'האם אנחנו עושים משהו לפי אידאולוגיה או עמדות פוליטיות?' ואנחנו לא. נקודה. אנחנו לא בוחנים תכנים לפי עמדות פוליטיות או אידאולוגיה אלא מסתכלים על התנהגות" אמר דורסי.

לאחרונה אפל, פייסבוק, יוטיוב וספוטיפיי חסמו או הסירו תכנים של אלכס ג'ונס, מפיץ תיאוריות קונספירציה שנחשב לבעל דעות ימניות רדיקליות, מכיוון שהפר את מדיניות החברות הנוגעת לדברי שטנה והסתה. גם טוויטר השעתה את החשבון של ג'ונס לשבוע לאחר שעודד את תומכיו להכין את "רובי הקרב" נגד אנטי-פשיסטיים ותקשורת המיינסטרים. האמירה של ג'ונס פורסמה בשירות הסטרימינג של טוויטר, Periscope. בטוויטר אמרו כי הערותיו של ג'ונס הפרו את כללי הפלטפורמה הנוגעים לאיומים אלימים.

מוקדם יותר החודש, דורסי קרא לעיתונאים "לתעד, לאמת או להפריך" שמועות שמופצות בטוויטר. עיתונאים מסוימים הגיבו בהתנגדות, ובטענה כי זו לא האחריות שלהם לפקח על אינפורמציה שקרית בטוויטר.