נעילה חיובית בארה"ב; סודהסטרים זינקה ב-9.4%

S&P 500 סגר במרחק של פחות מ-1% משיא • סודהסטרים הודיעה הבוקר על רכישתה ע"י פפסיקו ב-3.2 מיליארד דולר

סוחר בבורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס
סוחר בבורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס

יומו הראשון של המסחר בארה"ב ננעל היום (ב') במגמה חיובית, והמדדים המובילים אף מתקרבים לשיא. S&P 500 נסגר במרחק של פחות מ-1% משיא. 

 

שוקי אירופה נסגרו בעליות שערים, וכך גם ננעלו בורסות אסיה, כשברקע חידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב. נעילה ירוקה בוול סטריט בסוף השבוע האחרון גם סיפקה לשווקים דחיפה חיובית.

גורמים בבית הלבן ובפרלמנט הסיני אישרו כי שתי המעצמות הכלכליות יחדשו את שיחות הסחר ביניהן כבר בשבוע הקרוב, כאשר אף אחד מהמדינות לא מעוניינת בהסלמה נוספת במלחמת הסחר שכבר גבתה מחיר כבד מאוד מהסינים. לפי גורמים בכירים בשני הצדדים, חידוש השיחות עשוי להוביל לפגישה בין נשיא ארה"ב ונשיא סין בנובמבר הקרוב.

בכירים בפדרל ריזרב נמצאים בעימות פנימי על מנת להחליט כיצד בדיוק יראה התקציב של הבנק המרכזי באמריקה, בשווי 4.5 טריליון דולר. ביום חמישי הקרוב יערך סימפוזיון מיוחד במעמד ג'רום פאואל, יו"ר הפדרל ריזרב, שידון במדיניות הבנק.

חברת פפסיקו  הודיעה היום כי תרכוש את חברת סודהסטרים הישראלית במחיר העתק של 3.2 מיליארד דולר. המסחר במניות סודהסטרים  הופסק בבורסה בת"א וצפוי להיפתח שוב לקראת תחילת המסחר בניו-יורק, המניה מזנקת במסחר המוקדם ביותר מ-10%.

מניית נטפליקס  עלתה במסחר לאחר שהחברה הודיעה כי היא בוחנת שידור פרסומות בין פרקי הסדרות.  

נייס  דיווחה על השלמת הרכישה של חברת Mattersight האמריקאית בכ-100 מיליון דולר.

טייסון פודס  אישרה כי היא רוכשת את חברת Keystone Foods ב-2.16 מיליארד דולר. 

מניית נייקי  טיפסה במסחר לאחר שאנליסט דיווח כי יצרנית הנעלים מגדילה את נתח השוק שלה על חשבון המתחרות, אדידס ו-Foot Locker. 

הלירה הטורקית צנחה היום ב-1% מול הדולר אך עדיין נמצאת בצמיחה של 13% מהשבוע שעבר, עם זאת, משקיעים עדיין חוששים מפני סיבוב שני של קריסה במטבע ובכלכלת המדינה.

מחיר הנפט  עלה ל-66.46 דולר לחבית, מחיר הנחושת עלה ל-6,020 דולר לטון ומחיר הזהב עלה ל-1,196.50 לאונקייה לאחר שישה שבועות רצופים של ירידות.