הוועדה המחוזית בירושלים תפקיד תוכנית לפינוי-בינוי בקטמונים

התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת הקטמונים בבירה כוללת 1,000 יחידות דיור חדשות • מהוועדה המחוזית נמסר: "התוכנית שמה דגש מיוחד על שדרוג המרחב הציבורי"

תוכנית בר יוחאי בירושלים / הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים
תוכנית בר יוחאי בירושלים / הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים שבמינהל התכנון החליטה להפקיד היום (ב') תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת הקטמונים בבירה. מדובר בתוכנית הכוללת 1,000 יחידות דיור חדשות שייבנו בחמישה מבני מגורים בני 36 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-200 דירות יוקצו עבור דירות קטנות. התוכנית היא ביוזמת חברת קדמת היובל ונערכה ע"י האדריכלית מיכל דלה פרגולה.

מדובר בתוכנית פינוי-בינוי שבמסגרתה יפונו חמישה מבני מגורים, בהם 376 יחידות דיור ישנות, לטובת הקמתם של מבני המגורים החדשים. בנוסף לחמשת מבני המגורים, התוכנית כוללת גם שטחי מסחר ותעסוקה, הרחבה ותוספת של שטחים למבני ציבור וכ-22 דונם עבור שטחים פתוחים.

התוכנית כולה משתרעת על שטח של כ-52 דונם, והיא ממוקמת לאורך רחוב בר יוחאי ובסמוך לפארק אלמליח בשכונת קטמונים. מהוועדה המחוזית נמסר היום כי התוכנית תואמת את עקרונות תוכנית האב להתחדשות עירונית שהוכנה לשכונה.

עוד נמסר מהוועדה המחוזית כי "התוכנית שמה דגש מיוחד על שדרוג המרחב הציבורי, פיתוח הפארק ושילוב מוקדי עניין ברצף לפארק המסילה, הרחבת מדרכות, יצירת רחבות פעילות בין המבנים ופתיחת מעברים רחבים בין המבנים שיחזקו את הקשר בין השכונה לפארק".

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, אמרה היום כי "התוכנית מהווה חוליה משמעותית בתהליך ההתחדשות של השכונה ושל ירושלים. מעבר לשדרוג הבינוי ותוספת היצע, התוכנית מציעה גם שיפור והתחדשות המרחב הציבורי ושדרוג רמת השירותים העירוניים במתחמים הוותיקים של העיר".