הסכם שת"פ | בלעדי

שטראוס תאתר עבור ג'יוודאן טכנולוגיות מזון

חממת הפודטק דה-קיטשן מקבוצת שטראוס תאתר עבור הענקית השוויצרית טכנולוגיות עם פוטנציאל להשקעה בשוק המקומי • היקף השת"פ נאמד ב-2 מיליון שקל

עופרה שטראוס / צלם: שלומי יוסף
עופרה שטראוס / צלם: שלומי יוסף

קבוצת שטראוס חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת תמציות הטעם והריח השוויצרית ג'יוודאן (Givaudan), הנחשבת למובילה בעולם, בהשקעה של 2 מיליון שקל. החברות חתמו על הסכם לפיו חממת הפודטק דה-קיטשן (The Kitchen) מקבוצת שטראוס תאתר עבור הענקית השוויצרית טכנולוגיות עם פוטנציאל להשקעה בשוק המקומי.

לפי ההסכם, תשמש חממת הפודטק של שטראוס זרוע החדשנות של ג'יוודאן בישראל, כשבמסגרת שיתוף פעולה בין השתיים חברת ג'יוודאן תגדיר את הצרכים האסטרטגיים וחממת הפודטק תאתר טכנולוגיות רלוונטיות.

לאור שינויים בהעדפות צרכנים, חברות המזון נדרשות לייצר מוצרים בריאים יותר וטבעיים יותר, מה שמביא גם ענקיות בינלאומיות לחפש פתרונות טכנולוגיים חדשניים מחוץ לשטח בו הן פועלות באופן רגיל. דוגמה לכך ראינו אתמול כאשר חברת פפסיקו העולמית דיווחה על רכישת חברת סודהסטרים הישראלית. שטראוס נחשבת לשותפה הדומיננטית של חברת פפסיקו בישראל.

לדברי יהונתן ברגר מנכ"ל חממת דה-קיטשן: "ג'יוודאן הגדירה שמטרתה למצוא טכנולוגיות ליצירת מזון בריא יותר - דל סוכר וקלוריות, טרי יותר, טבעי יותר, ללא חומרים משמרים סינתטיים ומותאם אישית לצרכן. כל זאת תחת שמירה על איכות הסביבה ובהתבססות על תהליכי ייצור ברי קיימא".

ג'יוודאן היא יצרנית תמציות הטעם והריח הגדולה בעולם, והיא מוכרת את תוצריה ליצרני בשמים, משקאות, מזון מוכן ומוצרי צריכה. כמו כן היא עוסקת בייצור חומרי גלם לתעשיית הקוסמטיקה. החברה נוסדה לפני כ-120 שנה, והיא נסחרת לפי שווי של 21 מיליארד פרנק שוויצרי. היקף המכירות של החברה בשנת 2017 עמד על כ-5 מיליארד פרנק שווצרי והרווח הנקי שלה עמד על כ-720 מיליון פרנק שווצרי. החברה פועלת ב-109 מרכזים בעולם ומעסיקה כ-12 אלף עובדים ב-46 מרכזי ייצור.

חממת דה-קיטשן מקבוצת שטראוס היא חממת הפודטק היחידה בישראל. החממה הוקמה בשנת 2014 בשיתוף עם רשות החדשנות במשרד הכלכלה והיא פועלת באשדוד. החממה השקיעה עד היום בכ-10 סטראט-אפים בתחום הפודטק והאגטק. בין הסטראט-אפים שפועלים בחממה: Yofix' Amai, flaying spark, Aleph ואחרים.