גב ים: 85% מהשטחים בפרויקט "תוצרת הארץ" בת"א כבר שווקו

גב ים, הנמצאת בשליטת נכסים ובניין של קבוצת אידיבי, סיימה את הרבעון השני עם גידול של 3.6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, בעוד ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) גדלה ב-2.8% • הרווח הנקי של החברה רשם ירידה של 29% במחצית הראשונה של 2018

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים / צילום: איל יצהר
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב ים / צילום: איל יצהר

כ-85% מהשטחים בפרויקט ToHa ("תוצרת הארץ") בתל-אביב כבר שווקו. כך עולה מדוחות  חברת הנדל"ן המניב גב ים  לחצי הראשון של 2018 שפורסמו היום.

מגדל ToHa, המוקם סמוך לצומת הרחובות דרך השלום ויגאל אלון (ברחוב תוצרת הארץ), כולל כ-30 קומות בשטח של כ-57 אלף מ"ר (עילי), ועוד כ-1,000 מקומות חנייה, קומת מסחר ופארק סמוך, וההשקעה בהקמתו מוערכת ב-950 מיליון שקל (חלקה של גב ים, ששותפה בפרויקט עם אמות, עומד על 475 מיליון שקל).

בגב ים מציינים כי בכ-72% מהשטחים נחתמו חוזים עם החברות WeWork, בינה טבעית, תופין טכנולוגיות, טראקס ואקמאי. בנוסף, נחתם מזכר הבנות עם חברה נוספת, שצפויה לשכור שטח של כ-7,000 מ"ר בבניין.

הקמת הפרויקט צפויה להסתיים עד סוף 2018, והוא יאוכלס במהלך שנת 2019. במהלך הרבעון השני רשמה גב ים לראשונה שערוך חיובי של הפרויקט בהיקף של כ-75 מיליון שקל.

עוד מציינים בגב ים כי הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל-אביב אישרה להפקדה בתנאים תב"ע לבניין הנוסף בפרויקט (70 קומות), בסמוך, על ציר יגאל אלון, בשטח של כ-140 אלף מ"ר עם כ-1,500 מקומות חניה (עם ייעוד למסחר, משרדים ומלונאות).

גב ים, הנמצאת בשליטת נכסים ובניין של קבוצת אידיבי, סיימה את הרבעון השני של השנה עם גידול של 3.6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-114 מיליון שקל, בעוד ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) גדלה ב-2.8% ועמדה על כ-109 מיליון שקל ברבעון.

התזרים הנקי מפעילות (FFO) רשם ברבעון עלייה של 9% לרמה של 48 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה ירידה של 40% לרמה של כ-100 מיליון שקל על רקע שערוך נכסים נמוך יותר לצד עלייה בהוצאות המימון של החברה ברבעון.

את המחצית הראשונה של השנה סגרה החברה עם צמיחה של 3.7% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של כ-227 מיליון שקל, בעוד ההכנסה התפעולית הנקייה גדלה בכ-3% ועמדה על כ-218 מיליון שקל ברבעון. גם ה-FFO רשם עלייה של 3% בתקופה זו ועמד על כ-94 מיליון שקל מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשמה ירידה של 29% ברווח הנקי לרמה של כ-152 מיליון שקל.

המנכ"ל אבי יעקובוביץ ציין עם פרסום הדוחות כי "אנו ממשיכים לחוות ביקושים חזקים בכלל נכסי החברה. שוק המשרדים ממשיך להפגין יציבות ועוצמה, הן ברמת המחירים והן ברמת התפוסות, ומושפע מהשגשוג בענפי ההיי-טק. החברות המובילות והמיקומים המובילים ממשיכים לפגוש שוכרים איכותיים".