| בלעדי

הצצה מוקדמת לדוחות בזק: צפו להפחתות ומינוי

כמו כן הדירקטוריון אישר הפחתה נוספת בשווי פלאפון בעקבות הרעה במצב השוק • החברה גם מודיעה על מינוי מפתיע: איציק בן-אליעזר המשמש כיום כמנכ"ל בזק און ליין מונה לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות. המינוי שלו מפתיע משום שהוא מגיע מרקע כלכלי אך הוא הובא בגלל החשיבות שבזק רואה בפרוייקט הסיבים האופטיים

בזק / צילום: רויטרס
בזק / צילום: רויטרס

בזק מבקשת להניע הההליך לאיחוד פעילויות בין החברות בנות פלאפון, yes ובזק בינלאומי, כך נודע ל"גלובס". החברה תעדכן עם פרסום הדוחות על המהלך.

ככל הידוע בזק תפנה למשרד התקשורת ותבקש את אישורו לשיתופי פעולה בין החברות. עדיין לא ברור האם החברה תגיש בקשה לרישיון משותף לשלוש החברות, משום שאז מדובר כבר במיזוג בפועל. ככל הידוע בנושא זה טרם התקבלו החלטות על המבנה הסופי של החברות בנות. כן גם רן גוראון, המנכ"ל המשותף לפלאפון ול-Yes טרם הציג אתהאופן שבו הוא רואה את פעילות החברות. גורמים שונים מציינים כי שיתוף הפעולה נועד גם לצורכי מיסוי.

עוד נודע ל"גלובס" כי דירקטוריון החברה אישר הפחתה נוספת בשווי של חברת פלאפון. כזכור, בזק הפחיתה משוויה של פלאפון מיליארד שקל ל-5.4 מיליארד שקלים בדוחות של 2017, על רקע ההרעה בתוצאות. הפחתה נוספת מעידה על כך שהתוצאות אינן משקפות את התחזיות שנתנה פלאפון לבזק לגבי התאוששות השוק הצפויה, ולכן החברה תיאלץ להפחית שוב את שווי החברה בספריה. 

מינוי מפתיע

דודו מזרחי, שייכנס לתפקידו כמנכ"ל בזק ב-1 בספטמבר, מבצע את המינוי הראשון שלו ובהחלט מדובר בהפתעה. דירקטוריון בזק אישר את מינויו של איציק בן-אליעזר, מנכ"ל בזק און ליין לתפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה והוא יחליף את יקי זנו שעובר לבנק דיסקונט לתפקיד סמנכ"ל מערכות מידע.

בן-אליעזר ניהל בשנים האחרונות את בזק און ליין ומינויו מפתיע בעיקר על רקע העובדה שהוא אינו מגיע מתחום הטכנולוגיות אלא מתחום הניהול והכלכלה. המינוי מלמד בעיקר על הרצון להביא לתפקיד דמות שתדע לקדם את פרויקט הסיבים האופטיים שבימים אלה הוא אחד הפוזיציות הכי חשובות בבזק, ולכן הרקע ההנדסי היה אלמנט פחות חשוב בבחירת המנהל הבכיר.

בן אליעזר שימש בשנים האחרונות כמנכ"ל בזק און ליין ולפני כן הוא שימש כמנכ"ל חברת אקספון. הוא צמח בבזק במחלקה הכלכלית ושימש במספר תפקידים בקבוצה כולל כמנכ"ל בזקום וסמנכ"ל בבזק בינלאומי.

בזק און ליין עומדת לפני מכירה, על רקע רצונה של בזק להתמקד בעסקי הליבה שלה. בן אליעזר צפוי להשלים את מהלך המכירה וכאמור להישאר בקבוצה ולהוביל את אחד הפרויקטים החשובים ביותר של בזק לשנים הקרובות.