המשקיעים מביעים אמון בהנהלה החדשה של בזק

למרות שבזק לא הפתיעה עם הנתונים הפיננסיים שהציגה בדוחות, מה שככל הידוע כן תמך בקפיצת ערך המניה בסוף השבוע האחרון, היא התחושה שהעניקה ההנהלה החדשה, בראשות המנכ"ל דודו מזרחי והיו"ר שלמה רודב, שבזק נמצאת בנקודת מפנה חיובית בעסקה

דודו מזרחי / צילום: איל יצהר
דודו מזרחי / צילום: איל יצהר

דוחותיה הכספיים של בזק שפורסמו ביום חמישי האחרון, שהיו פחות או יותר בטווח התחזיות, לא הפתיעו את מרבית המשקיעים והאנליסטים בשוק. למרות זאת, מניית בזק בלטה בצד החיובי של המסחר לאורך כל היום, אותו סיימה בזינוק של 8% במחזור מסחר גדול מהרגיל. היום המגמה נמשכה, והמניה נסחרה בעליות קלות.

העליות האחרונות קיזזו חלק מהירידות שאפיינו את המניה מתחילת השנה, המסתכמות כעת בכ-15%, וזאת כחלק מהחולשה הכללית המאפיינת את שוק התקשורת בחודשים האחרונים, כשדווקא בזק הפגינה עמידות יחסית למתחרות הסלולריות שלה - פרטנר וסלקום, שאיבדו כמה עשרות אחוזים מערכן ואף נפלטו ממדד ת"א 35 באחרונה בשל ירידת שוויין.

כאמור, למרות שבזק לא הפתיעה עם הנתונים הפיננסיים שהציגה בדוחות, מה שככל הידוע כן תמך בקפיצת ערך המניה בסוף השבוע האחרון, ועשוי לתמוך בה גם בתקופה הקרובה, היא התחושה שהעניקה ההנהלה החדשה, בראשות המנכ"ל דודו מזרחי והיו"ר שלמה רודב, שבזק נמצאת בנקודת מפנה חיובית בעסקה.

זאת, כשההנהלה הבהירה כי היא פועלת לטובת שיפור עסקיה ולטובת בעלי מניותיה וכי הדירקטוריון שלה פועל ללא התחשבות בכניסה אפשרית של בעל שליטה חדש, וכי השיקולים המנחים אותו הם לטווח ארוך.

גיל דטנר, אנליסט התקשורת בלאומי שוקי הון הוסיף כי "פרסום הדוחות היה ההזדמנות הראשונה של ההנהלה החדשה להציג את עצמה מול שוק ההון, אחרי תקופה ארוכה במהלכה החברה לא תיפקדה בצורה מלאה בגלל כל השינויים שנרשמו שם. אמנם, על רוב הדברים שהוצגו כבר דובר, אבל ההנהלה, שמוערכת בקרב המשקיעים ושוק ההון, הראתה שהיא בוחנת מחדש את כל ההיבטים הקשורים לפעילות החברה, הראתה נכונות לבחון את כל עסקיה של בזק, וגם לצד מה שכבר דובר הציגה גם כמה מחשבות חדשות לגבי עתידה של בזק". 

לצד זאת דטנר הוסיף כי הוא מחזיק בעמדה יותר סקפטית לגבי בזק, וציין כי "התכניות ייקחו זמן ובפועל התוצאות הכספיות חלשות, התחרות בשוק שוחקת את הרווחים והחברה מתקשה להתמודד עם מצב השווקים בהם היא פועלת. כך, שמצד אחד יש סנטימנט משופר מההנהלה החדשה, מצד שני החברה נפגעת מהתחרות, והשאלה היא מה יכבוש את לב המשקיעים".