נעילה שלילית בת"א; מזור רובוטיקה נפלה ביותר מ-5%

מזור, לייב פרסון ומליסרון הובילו את הירידות במדד ת"א-35, שירד בכ-1.2% • מניית פוקס שוב בלטה בירידות, ואיבדה 4.1% - וגם מניית אזורים ירדה בשיעור דומה, לאחר שהחברה החליטה לבטל הנפקה של החברה הבת • בלטו בעליות: מניות טאואר ודור אלון • השקל התחזק מול הדולר והאירו

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

הבורסה בתל אביב ננעלה היום בירידות שערים. מדדי ת"א-35  ות"א-125  ירדו בכ-1.2%. מדד הבנקים  ירד בכ-2.1%, מניות לאומי  והבינלאומי  צנחו בכ-2.6%. מזור רובוטיקה , לייבפרסון  ומליסרון  הובילו את הירידות במדד ת"א-35. מניית פוקס  שוב בלטה בירידות, ואיבדה 4.10% מערכה. 

מדד ת"א-תקשורת  ירד היום ב-1.6%, ומניית בזק  רשמה ירידה של 0.96%. 

בצד החיובי במסחר במניות היום, נרשמו עליות במניות טאואר  ודור אלון 

מחזור המסחר במניות בבורסת ת"א הסתכם היום בכ-1.5 מיליארד שקל. מחזור המסחר בשוק האג"ח בתל אביב הסתכם היום בכ-3.8 מיליארד שקל. 

הדולר יורד כעת בכ-0.37% מול השקל. 

15:00

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל במגמה שלילית. המסחר בבורסות אירופה מתנהל ברובו בירידות, והחוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם.

השקל התחזק היום מעט מול הדולר האמריקאי, ושער הדולר  היציג נקבע על 3.619 שקלים. שער האירו, שנחלש גם הוא מול השקל, נקבע על 4.195 שקלים.

בין מניות מדד ת"א-35 , בצד השלילי מניית בנק לאומי  נחלשה היום בכ-2%-3% במחזור מסחר גדול מהרגיל, כשברקע למסחר הבוקר השלים אגף החשב הכללי שבמשרד האוצר את מכירת החזקות המדינה בבנק לבנק ההשקעות סיטי בנק שיפיץ אותן.

המהלך בלאומי נרשם לאחר שאתמול נודע כי שרי אריסון תמכור בבורסה את החזקותיה בבנק הפועלים  ותחדל מלהיות בעלת השליטה בו. מניית הפועלים, שאתמול נחלשה בכ-3%, איבדה היום כ-2%-3% נוספים. מדד הבנקים  בולט לשלילה ויורד בכ-2%.

עוד בת"א 35, מניית מזור רובוטיקה  הסובלת בשבועות האחרונים מחולשה, יורדת בכ-2.5% ומניית הפניקס נחלשת גם היא.

ברקע למסחר בפניקס, היום עדכנה בעלת השליטה בה, קבוצת דלק , על מכירת נתח של קרוב ל-5% ממניות חברת הביטוח תמורת כ-265 מיליון שקל, ובכך השלימה מימוש בהיקף של קרוב ל-13% מהונה תמורת כ-770 מיליון שקל תוך ימים ספורים.

בצד החיובי של ת"א 35, המניות הדואליות של אופקו  וטאואר  מתחזקות בכ-2%-3%. מצטרפת אליהן גם פרטנר .

עוד במסחר, מניית פוקס  שוב בולטת לשלילה עם ירידה של כ-4%-5%. בשבוע שעבר צללה פוקס בכ-9% בעקבות פרסום נוסף בנוגע להתנהלות המנכ"ל ומבעלי השליטה בה, הראל ויזל, ועם הירידות היום השלימה צלילה של כ-15% מאז הפרסום הראשון בנוגע להתנהלותו של ויזל, לפני כשבועיים.

חברת אבוג'ן  עדכנה על השגת אבן דרך משמעותית בתכניתה לקוטלי עשבים מהדור הבא. מנייתה מגיבה בקפיצה של כ-6%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

על רקע הרמות הגבוהות בהן נסחר השוק המקומי, שעלה בכ-5.5% בסיכומו של חודש אוגוסט, לצד הרמות הגבוהות הנרשמות במסחר בארה"ב, בבית ההשקעות אופנהיימר העריכו כי "שוק המניות צפוי להמשיך במומנטום חיובי".

באופנהיימר ציינו כי "זה שכיח שמשקיעים מרגישים 'פחד גבהים' המגיע לאחר גל של עליות שערים", אולם בבית ההשקעות בחנו את מצב השוק וסבורים כי תפיסה זו לעיתים קרובות שגויה וכי במצב השוק הנוכחי, רמות המחירים אינן צריכות להיות סיבה לחששות אלה, וזאת על בסיס בדיקת נתונים היסטוריים בתקופות של עליות שערים.

13:30

נמשכות הירידות בבורסה בתל אביב. מדד ת"א-בנקים-5  בולט בירידות, ואחריו ת"א-ביטוח פלוס  ומדד ת"א פיננסים.

בין מניות מדד ת"א-125  בולטות לשלילה פוקס  שצונחת היום, אודיוקודס , המלט , אזורים , ביוטיים , או פי סי אנרגיה , דנאל כא , ספאנטק , וקמטק 

בולטות בעליות אפקו , פרטנר , טאואר , ודקסיה ישראל .

קבוצת שטראוס  הודיעה כי דירקטוריון הקבוצה מינה את ממלא-מקום המנכ"ל, גיורא בר-דעה , לתפקיד נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, במקומו של גדי לסין.

הבנק הבינלאומי  הודיע היום כי הגיע להסכמות עם ועד המנהלים ומורשי החתימה של הבנק בנוגע לכמה נושאים. ראשית, סוכם כי הבנק יציע תוכנית פרישה מוקדמת לעשרות מנהלים עם פיצויים מוגדלים של עד 170% (תלוי בוותק ובכפוף לפרמטרים נוספים שייקבעו בתוכנית).

טבע  ממשיכה במאמצים להפחית את המינוף שלה, והפעם טבע מציעה למחזיקי חלק מאיגרות החוב שלה לרכוש בחזרה את אותן אג"ח. מדובר ברכישה חוזרת בהיקף של עד 400 מיליון דולר של אג"ח, שמועד פירעונן בשנים 2019-2020.

לאחר שמכרה 4.9% ממניות קבוצת הביטוח הפניקס דרך בנק מזרחי טפחות , ועוד 4.9% דרך בנק הפועלים , ממשיכה קבוצת דלק  לממש את ההחזקות שאינן שליטה שיש לה בהפניקס, ומוכרת 4.9% נוספים דרך בנק דיסקונט , עבור תשלום מיידי ובמזומן של 263 מיליון שקל, בהתאם לשווי השוק של החברה.

12:30

מדדי המניות בתל-אביב ממשיכים להצביע בשעה זו על מגמה שלילית. ירידות בולטות נרשמות במדד ת"א-בנקים-5 , מדד ת"א-פיננסים ומדד ת"א-ביטוח פלוס .

בין מניות מדד ת"א-35  בולטות כעת בעלייה מניות טאואר  ואופקו הלת' . בירידות בולטות מניות הבנקים לאומי  ופועלים , מניית חברת הביטוח הפניקס  וגם מניית מזור רובוטיקה .

חברת אביב ארלון  דיווחה כי חברה בת קפריסאית בבעלות מלאה (100%) שלה התקשרה היום בהסכם עם קבוצת ביג  למכירת מלוא מניותיה בחברה בת סרבית, שבבעלותה מרכז מסחרי בעיר פאנצ'בו בסרביה. התמורה עבור מלוא מניות החברה הסרבית נקבעה בהתאם לשווי של 39 מיליון אירו, בניכוי הלוואה ממוסד בנקאי בהיקף של כ-20.6 מיליון אירו, שתיוותר בקשר עם המרכז המסחרי גם לאחר השלמת העסקה. השלמת העסקה כפופה לקיומם של מספר תנאים מתלים הקבועים בהסכם, לרבות אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בסרביה, עד לא יאוחר מ-17 בדצמבר 2018.

11:30

המסחר בבורסה בת"א מתנהל בירידות. מדד ת"א-35 , מדד ת"א-125  ומדד הבנקים  רושמים ירידות. 

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בירידות. כך, מדדי פוטסי , פריס קאק 40  ו דויטשה בורס   יורדים. גם סטוקס 600  ו אירונקסט  יורדים. סטוקס אף נמצא ברמה הנמוכה ביותר מאז יולי. מניות הכרייה ויצרניות הרכב מובילות את הירידות במדד.

קבוצת  שטראוס  הודיעה כי דירקטוריון הקבוצה מינה היום את גיורא בר-דעה למנכ"ל קבוצת שטראוס.

חברת הדירוג S&P מעלות לא מתכוונת לשנות את דירוג בנק מזרחי טפחות בעקבות ההתפתחויות האחרונות בחקירתו בארה"ב. נזכיר כי מזרחי טפחות  הפריש בשבוע שעבר 425 מיליון שקל בעקבות דרישה לקבלת קנס בגובה של מעל מיליארד שקל מהרשויות (סכום עליו מתכוון הבנק להתמקח).

"אנו סבורים כי להפרשה זו אין בשלב זה השפעה על הערכת ההון של הבנק", כותבים בסוכנות הדירוג, ומותירים את דירוג הבנק על טריפל A באופק יציב.

אגף החשב הכללי השלים הבוקר את מכירת החזקות המדינה בבנק לאומי לבנק ההשקעות סיטי בנק, אשר זכה בהליך תחרותי שניהלה המדינה למכירת החזקותיה בבנק לאומי  אמש. הבנק הזוכה נבחר מבין 6 מתמודדים אשר התחרו על חבילת המניות האחרונות המוחזקות על-ידי המדינה. 

סיטי בנק הציע מחיר של 23.38 שקל למניה אחת של בנק לאומי, מחיר המשקף שיעור ניכיון של כ-1.43% ממחיר הסגירה של המניה בסוף יום המסחר הקודם שעמד על 23.72 שקל.

סך התמורה שתגיע למדינה תעמוד על סכום של כ-1.9 מיליארד שקל. התקבולים ישמשו למימון הגירעון הממשלתי בשנת 2018 ולהורדת נטל החוב.

בולטות בירידות: אודיוקודס , אזורים , קליל , צור , מזור רובוטיקה , קרסו , אשטרום  ולאומי . בולטות בעליות: טאואר , דקסיה ישראל , אופקו , פרטנר , וקרור .

09:45:

המסחר בבורסה בת"א נפתח היום (ד') בירידות. מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  שניהם בטריטוריה שלילית. מדד הבנקים  בולט בירידות. המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה שלילית. מדד ההנג סנג  בולט בירידות. גם מדד שנחאי  רושם ירידות.

מניית בנק לאומי  יורדת בתחילת המסחר. חברת אזורים  דיווחה הבוקר כי החליטה לבטל את הליך ההנפקה של החברה הבת ריט אזורים ליוינג.

בולטות בירידות: אודיוקודס , נפטא , מזור רובוטיקה , פועלים . בולטות בעליות: אטראו שוקי הון , טאואר , אופקו , סאפיינס  ואינרום .

6:45

המסחר בת"א ייפתח היום (ד') על רקע הנעילה השלילית אתמול. ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-בנקים  נסגרו אתמול בירידות. 

אגף החשכ"ל באוצר החל בתהליך מכירת מניות המדינה בבנק לאומי , זאת מספר שבועות לאחר שקיבל את האישור לכך מהכנסת. במסגרת זו, אמש נעשתה פנייה ל-9 בנקים להשקעות לצורך הפצת המניות. 6 בנקים השתתפו במכרז וסיטיבנק זכה לבסוף במניות הבנק בעלות של כ-1.9 מיליארד שקל.

הודעה דרמטית נוספת בגזרת הבנקים הייתה אתמול הודעתה של שרי אריסון כי תמכור את מניות פועלים 

משרד התקשורת מבקש הבהרות מרמי לוי  על מבצע סלולר בשקל.  לוי יצא אתמול במבצע חסר תקדים ב סלולר והחל למכור לחברי המועדון שלו חבילות סלולר בשקל אחד בחודש למשך שנה. מדובר בחבילה מלאה הכוללת שיחות סלולר וגלישה בהיקף של עד 8 ג'יגה בחודש. 

השקל התחזק מול הדולר אתמול ב-0.27% ושערו היציג של הדולר עומד על 3.6250 שקלים. השקל נחלש מול האירו אתמול ב-0.49% ושערו היציג של האירו עומד על 4.1898 שקלים.

המסחר באסיה מתנהל בשעה זו בירידות. זאת לאחר שהמסחר בוול סטריט ובאירופה ננעל אתמול גם כן בירידות.