מעלות: "הפרשת מזרחי טפחות בגין החקירה לא תוריד דירוגו"

דירוג הבנק יישאר טריפל A באופק יציב • "החריגה מיעדי ההון של הבנק לא צפויה לגרור תגובה מרשויות הפיקוח" • יחד עם זאת מציינים במעלות: "אנו מתכוונים לעקוב אחר ההתפתחויות בנוגע לחקירת הרשויות בארה"ב ועשויים לשנות את הערכתנו אם נראה סטייה מהותית מהתרחיש שתיארנו"

אלדד פרשר / צילום: תמר מצפי
אלדד פרשר / צילום: תמר מצפי

חברת הדירוג S&P מעלות לא מתכוונת לשנות את דירוג בנק מזרחי טפחות בעקבות ההתפתחויות האחרונות בחקירתו בארה"ב. נזכיר כי הבנק הפריש בשבוע שעבר 425 מיליון שקל בעקבות דרישה לקבלת קנס בגובה של מעל מיליארד שקל מהרשויות (סכום עליו מתכוון הבנק להתמקח).

"אנו סבורים כי להפרשה זו אין בשלב זה השפעה על הערכת ההון של הבנק", כותבים בסוכנות הדירוג, ומותירים את דירוג הבנק על טריפל A באופק יציב. במעלות מסבירים את ההחלטה להותיר את הדירוג על כנו, בכך שלבנק יכולת ליצירת רווחים מצד אחד והוא הודיע על עצירת הדיבידנד לפחות עד סוף השנה.

"כמו כן, יחס הלימות ההון הכולל של הבנק אמנם ירד ל-13.29% בהשוואה לדרישה ללפחות 13.34%, אולם הדבר לא צפוי לגרור תגובה מרשויות הפיקוח, בהינתן כוונת הבנק לפעול לגידול ביחס ההון הנדרש בחודשים הקרובים", כותבים במעלות. יחד עם זאת, מציינים במעלות: "אנו מתכוונים לעקוב אחר ההתפתחויות בנוגע לחקירת הרשויות בארה"ב ועשויים לשנות את הערכתנו אם נראה סטייה מהותית מהתרחיש שתיארנו".

נזכיר כי במקביל להפרשה הגדולה שגרמה להרעה ביחס ההון של הבנק, הודיעו במזרחי טפחות כי יבצעו שורה צעדים שיביאו לכך שהבנק יחזור ליעד הלימות ההון ליבה כבר ברבעון הבא (ככל הנראה בין היתר יימכרו תיקי משכנתאות למוסדיים), וכאמור בבנק עוצרים את חלוקת הדיבידנד שהייתה מקובלת עד כה עד להודעה חדשה.