האתגרים שעומדים בפני מנכ"ל שטראוס הנכנס גיורא בר-דעה

גיורא בר-דעה הוא מינוי טבעי של מנהל מוערך ומנוסה שנמצא בצמרת הקבוצה ובקי בשלל תחומי הפעילות המרכזיים שלה • האם הוא יצליח להתאים את החברה למעבר הצרכנים לאונליין, להשלכות של השינויים הרגולטוריים דוגמת חוק המזון ולמעבר למוצרים בריאים יותר ? • ניתוח

מנכ"ל שטראוס, גיורא בר-דעה / צילום: איל יצהר
מנכ"ל שטראוס, גיורא בר-דעה / צילום: איל יצהר

המינוי הזמני והטבעי הפך לקבוע: חודשיים לאחר שקבוצת שטראוס הודיעה על סיום בלתי מתוכנן של כהונתו של גדי לסין כמנכ"ל הקבוצה בשל מצבו הרפואי, ומינתה כממלא-מקום את גיורא בר-דעה, אתמול (ד') הודיעה הקבוצה על הפיכתו למינוי קבוע לתפקיד מנכ"ל הקבוצה. מדובר במינוי טבעי של מי שנמצא בצמרת הקבוצה ובקי בשלל תחומי הפעילות המרכזיים שלה, והוא מנהל מוערך ומנוסה.

כך, החל מאתמול בר-דעה עומד בראש חברת המזון השנייה בגודלה בישראל. בר-דעה כיהן במספר תפקידים בכירים בקבוצת שטראוס  מזה 21 שנה, ביניהם המשנה למנכ"ל הקבוצה, מנכ"ל סברה אובלה ומנכ"ל שטראוס-עלית בתקופת המיזוג. שווי הקבוצה, שנמצאת בשליטת משפחת שטראוס ובראשות עפרה שטראוס, עומד על למעלה מ-9.3 מיליארד שקל, לאחר שטיפסה מתחילת השנה בכמעט 10%.

כעת ניצב בר-דעה מול מספר אתגרים מבחינת פעילות החברה. ראשית, היכולת להתאים את החברה לשינויים שמתרחשים בשוק הקמעונאי החל מהמעבר לאונליין והצורך להתאים את עצמן ל'מדפי האונליין', שהם זירה חדשה עבור חברות המזון, התחזקות השוק הפרטי (מכולות וקיוסקים), השלכות של שינויים רגולטוריים דוגמת חוק המזון והשלכות השינויים הללו על מערכת היחסים עם הקמעונאים.

כמו כן, בר-דעה יצטרך להתמודד עם ההעדפות המשתנות של הצרכן שמשנות את תמהיל הפעילות של החברה, דוגמת מעבר לצריכת מוצרים בריאים יותר וקהלי נישה שמחפשים מוצרים מופחתי גלוטן, לקטוז או סוכר. התמודדות עם פנייה לקהלים קטנים יותר היא תהליך מורכב עבור תעשייניות של מסות, לייצר פתרונות לקהלים ייעודיים וקטנים יותר.

אתגר נוסף עבור בר-דעה יהיה לקחת את הפורטפוליו הגלובלי של הקבוצה לקפיצת המדרגה הבאה. רק ברבעונים האחרונים שטראוס התאוששה מריקול רחב בהיקפו וחזרה לצמוח גם בארה"ב, וצריך לוודא שיהיה מי שידע לנצל את המומנטום הזה. ובכלל, אחרי שנים בהם כל רבעון וכל שנה החברה דיווחה על שיפור ברבים מהפרמטרים, יהיה לא פשוט לשמר את המגמה הזו.