נצבא | בלעדי

ראש העין: היצע של מאות דירות להשכרה בדרך לשוק

חברת נצבא, שבונה את פרויקט נצבא סיטי הכולל כ-1,200 דירות, החליטה לייעד מחצית מהדירות להשכרה • מדובר בהחלטה אסטרטגית דרך ניצול הקלות מיסוי בחוק עידוד השקעות הון • הדירות יישארו בידי החברה ויוצעו להשכרה למשך 5-7 שנים, מה שעשוי להשפיע על מחירי השכירות בהמשך

פרויקט בנייה בצומת קסם בראש העין של חברת נצבא / צילום: איל יצהר
פרויקט בנייה בצומת קסם בראש העין של חברת נצבא / צילום: איל יצהר

היצע הדירות להשכרה בראש העין צפוי לגדול משמעותית בקרוב. הסיבה: חברת נצבא, שבונה בצפון העיר את פרויקט המגורים נצבא סיטי הכולל כ-1,200 דירות, החליטה להמיר כמחצית מהדירות בפרויקט לדירות להשכרה - כך נודע ל"גלובס". מדובר במהלך של החברה המתאפשר על-ידי ניצול חוק עידוד השקעות הון שיזכה אותה בהטבות מיסוי. ההחלטה של החברה נוגעת לכ-600 דירות במסגרת הפרויקט שרובו ככולו כבר בנוי, כאשר אכלוס הדירות הראשונות צפוי עוד השנה.

עוד נודע ל"גלובס" כי החברה כבר קיבלה אישור ממרכז ההשקעות למהלך. מבחינת החברה, מהלך זה אומנם יפחית את התקבולים שהייתה אמורה לקבל ממכירת כל הדירות בפרויקט בשלב הראשון, אך מכיוון שמדובר בדירות להשכרה שהחברה תנהל, תקבולים אלה יגיעו לקופתה בשנים הקרובות מהשכרת הדירות.

על-פי המתווה בו בחרה החברה, הדירות יושכרו לתקופה של 5 עד 7 שנים, כאשר בתום תקופה זו, יוצעו יחידות הדיור למכירה. החברה תמשיך לנהל את הדירות להשכרה בעצמה. על-פי גורמים המקורבים לפרויקט, מדובר בהחלטה שאושרה לאחרונה על-ידי החברה, אולם נלקחה בחשבון עוד מתחילת הדרך, כאשר האישור מצד מרכז ההשקעות למהלך התקבל לפני מספר שנים.

נציין כי על-פי חוק עידוד השקעות הון, נצבא תהיה זכאית לפחת מואץ של 20% בתקופת ההשכרה, שיעור מס הכנסה של 11% בלבד בגין מלוא הפרויקט ופטור ממע"מ בגין מכירת יחידות הדיור לאחר תקופה ההשכרה. חלק מתנאי חוק עידוד השקעות הון הוא שמחצית מהפרויקט ייועד להשכרה, ומסיבה זו החליטה החברה לצאת למהלך כעת כשהשלימה מכירה של כמעט 50% מהדירות בפרויקט.

פרויקט המגורים נצבא סיטי ממוקם בסמיכות לצומת קסם ולמפגש הכבישים 5 ו-6. השכונה הוקמה על-ידי החברה כמקשה אחת, וזאת בשונה מפרויקטים בסדר גודל כזה שבדרך-כלל נבנים בשלבים. החברה הקימה את הפרויקט ממקורות מימון עצמאיים, וזאת אחת הסיבות לבנייה החריגה של הפרויקט כולו בבת-אחת. בפרויקט כולו יש כ-1,200 יחידות דיור ב-19 בניינים. על-פי קצב הבנייה ומצב הפרויקט נכון להיום, הפרויקט נמצא כבר בשלבים סופיים, ואכלוס הדירות צפוי להתחיל עוד בשנה הנוכחית. עוד נציין כי לצד השכונה, נצבא מתעתדת להקים פארק עסקים תחת אותו שם (נצבא סיטי) המיועד למסחר ותעסוקה בהיקף כולל של כ-300 אלף מ"ר.

בעוד המהלך אולי נכון לחברה בכל הקשור להקלות מיסוי ואולי גם על רקע התמעטות עסקאות בשנה וחצי האחרונות, היצע הדירות להשכרה שמהלך זה יניב לעיר ראש העין הוא גדול מאוד. מדובר בכ-600 דירות שיצאו להשכרה בטווח קרוב, משום שהפרויקט נמצא כאמור בשלבי סיום, ודירות אלה יצטרפו להיצע משמעותי של דירות להשכרה שכעבר קיים בעיר, בעיקר בשכונות החדשות הממוקמות בקצה השני של העיר.

נזכיר כי בעבר התקיים מבצע מכירות גדול של מועדון הצרכנות "חבר" בראש העין, וחלק לא מבוטל מהדירות שנרכשו במסגרת המבצע נרכש על-ידי משקיעים. במקביל, גם הפרויקטים המוזלים שנבנו בעיר, כמו גם עתידים להיבנות בהמשך, אם במסגרת מחיר מטרה ואם במסגרת מחיר למשתכן, עתידים לכלול דירות שבעליהן מתכננים להוציא לשכירות. כל עוד היצע הדירות החדש טרם יצא לשוק, קשה להעריך מה תהיה ההשפעה על מחירי השכירות בעיר, אולם לא מן הנמנע שמדובר במהלך שהשפעתו על רמת מחירי השכירות בעיר כולה תהיה ניכרת.