גיוס הון | פודקאסט

"בעבר משקיעים חשבו שהיזם עובד אצלם. היום זה לא ככה"

סדרת גיוס, פרק 2: לירון עזריאלנט, מירון קפיטל • כשהייתה בת 30 בלבד, הקימה לירון עזריאלנט את Meron Capital (מירון קפיטל) והשקיעה דרכה כבר 8 השקעות בסטארט-אפים מישראל וארה"ב • איך הכי נכון לפנות למשקיעים בעידן החדש, וכיצד הגיעה לאן שהגיעה בגיל כל צעיר?

כשהייתה בת 30, הקימה לירון עזריאלנט את Meron Capital (מירון קפיטל), קרן הון-סיכון בהיקף של 70 מיליון דולר, אשר ביצעה עד כה 8 השקעות בסטארט-אפים בישראל ובארה"ב. כיום, כשהיא בת 32, היא מחזיקה ברזומה ובניסיון שלא היו מביישים את בכירי ההיי-טק הישראלי. בפרק הספיישל השני של עוד פודקאסט לסטארטאפים (סדרת גיוס כסף), שוחחנו איתה על המסלול המקצועי שלה וכיצד הגיעה לאן שהגיעה, ועל איך הכי נכון לפנות למשקיעים ולגייס מהם כסף.

עזריאלנט הייתה מפתחת תוכנה בצה"ל ובחברת אג'ילנט טכנולוג'יס; יועצת מיזוגים ורכישות בחברות הייעוץ העסקי המובילות בעולם - ביין אנד קומפני באטלנטה ו־PwC בניו יורק; ומנהלת השקעות בכירה בשלוחה הישראלית של קרן ההון סיכון בלאמברג קפיטל. לפני כשנתיים הקימה את קרן מירון קפיטל, וכבר מחזיקה בתפיסה ברורה לגבי תפקידו של משקיע הון-סיכון אל מול הסטארט-אפים בהם הוא משקיע.

"בדור הישן של קרנות ההון-סיכון הייתה תפיסה של משקיעים, שאם הם נתנו כסף ליזם - אז הוא עכשיו עובד אצלם", היא אומרת. "לשמחתי זה כבר לא נפוץ היום, כי משקיע שינהג כך פעם אחת, לא יראה יותר חברות טובות. זו תעשייה של מוניטין".

אז איך המצב נראה כיום?

עזריאלנט: "כיום, תהליך ההשקעה נראה הרבה יותר כמו דייטינג. כל אחד מהצדדים, גם היזם וגם המשקיע, שואל את עצמו עם מי הוא רוצה לעבוד ולמי הוא מתחבר. יזמים כיום מחפשים לא רק כסף, אלא משקיע שיעמדו לצידם גם ברגעים הקשים, ויעזור לחברה מעבר לעדכוני הבורד השוטפים".

מירון קפיטל הוקמה בסוף שנת 2016, ומשקיעה כיום בין חצי מיליון דולר ל-2 מיליון דולר בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים (Early Stage). עד כה השקיעה עזריאלנט ב-8 חברות, בישראל ובארה"ב, ומבססת את עצמה ואת מירון כמשקיעי הון-סיכון מקצועיים, בתעשייה שהולכת ומתפתחת בישראל.

"יש הרבה אגו בתעשייה הזו, שותפים בקרנות הוותיקות לא מצליחים לשחרר, ולא רוצים להכניס שותפים צעירים לתוך הקרן שלהם", היא מבהירה. "אני יכולה להבין את זה: כי שותפים בקרן שעובדים זמן רב ביחד מפתחים דינאמיקה ואמון משלהם, למרות זאת נאמר רק כביקורת. מנגד, זה משהו שחייב להשתנות כדי לאפשר לתעשייה להתפתח".

בפרק הספיישל השני של עוד פודקאסט לסטארטאפים (סדרת גיוס כסף), שוחחנו עם לירון עזרילאנט על מירון קפיטל, על מגמות בתעשיית ההון-סיכון הישראלית, וכיצד הכי נכון לפנות לקרנות ולגייס השקעה - וכמובן, על מסלול הקריירה שעברה, מהשירות ב-8200, דרך הלימודים בארה"ב וההשתלבות בעולם ההשקעות, עד ההקמה של מירון בגיל 30 בלבד.

**

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים ולשעבר מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA.