הישג לטרוול טק הישראלי בתחרות סטארט-אפים בינלאומית

הטרוול טק הישראלי על המפה: 5 סטארט-אפים ישראלים העפילו לחצי גמר תחרות סטארט-אפים בינלאומית של UNWTO (ארגון התיירות העולמי)

תיירות / צילום: Shutterstock
תיירות / צילום: Shutterstock

חמש חברות סטארט-אפ ישראלית בתחום הטרוול טק העפילו לחצי גמר תחרות הסטארט-אפים הבינלאומית UNWTO (ארגון התיירות העולמי). סה"כ העפילו לשלב חצי הגמר בתחרות 20 חברות סטארט-אפ, רבע מהן ישראליות.

בחודש יוני האחרון, UNWTO יחד עם חברת GLOBALIA (קבוצת התיירות הגדולה בספרד ובאמריקה הלטינית) הכריזו על תחרות בינלאומית לסטארטאפים בתחום התיירות.

יותר מ-1,000 חברות מ-132 מדינות הגישו מועמדות. חצי הגמר יתקיים ב-27/9 בבודפשט ובו יתחרו חמש החברות מישראל הנמנות על קהילת הטרוולטק הישראלית ITTS.

החברות הישראליות שעלו לגמר

PRUVO המציעה לבצע מעקב אחר מחיר החדר המוזמן בבית המלון. השירות של פרובו יתריע במידה ומחיר החדר ירד ובכך אפשר יהיה לבצע הזמנה מחדש ולחסוך. נקודת המוצא של החברה היא שרוב הסיכויים שהמחיר ללינה במלון מסוים ירד בטווח הזמן שמהזמנת החדר ועד מועד ההגעה למלון. בחברה אף מציינים כי השירות שמבוצע באמצעות שליחת מייל של המזמין לחברה אחרי הזמנת החדר, הצליח לחסוך עד כה היקף כולל של 1.4 מיליון דולר. השירות זמין בשבע שפות ולצד ישראל הוא פועל בפורטוגל, איטליה ובאמריקה הלטינית. החברה קמה ב-2016.

חברה שנייה שהעפילה לחצי הגמר היא SeeVoov המציעה פלטפורמה לתכנון טיולים באמצעות סרטי וידאו הממחישים עשרות יעדים בעולם. לא מדובר רק בצפייה בסרטון לטובת הכרת היעד - ניתן גם לתכנן את הטיול, לסמן אתרים לביקור ולבצע הזמנת חדר בבתי מלון או טיסות ליעד. את תכנית הטיול ניתן לסנכרן את לאפליקציה ייעודית. מייסדי החברה הם יוסי גולן ואסף טוקר המשמש כרופא במקצועו.

החברה השלישית היא Howazit משרתת כ-2000 ארגונים ב-24 מדינות ובהם חברות תעופה דוגמת סינגפור איירליינס, בתי מלון בהם הרשת אינטר קונטיננטל, רשתות שיווק דוגמת דומינוס פיצה, אתרי סחר אלקטרוני ועוד. הפלטפורמה של Howazit שמה דגש על סוגיה חשובה והיא השירות והקשר בין החברה ללקוח. הפלטפורמה מאפשרת לפתור בעיות שהתעוררו אצל לקוחות באופן מידי, ובמקביל מאפשרת להפיק תובנה לגבי העדפותיהם. הנתונים שהמערכת אוגרת משמשים לטובת העמקת הקשר עם הצרכנים באמצעים דיגיטליים מגוונים.

הרביעית היא שחקנית טרייה יחסית שהחלה בפיילוט במדינות בהן בלגיה וסלובקיה: מדובר בחברת Refundit שמייעלת ומקצרת את הליך קבלת החזר המע"מ לתיירים בהתאם למדיניות של הארצות בהן הם מבקרים. לטענת מתוך סכום עתק של 26 מיליארד יורו שמהווה החזר מע"מ שהתיירים זכאים לו באירופה שיעור של 90% לא מוחזר לתיירים בעיקר לאור קשיים בירוקרטיים ופרוצודורליים מעייפים. החברה מציעה הליך החזר מע"מ דרך אפליקציה ובדיגיטציה מלאה של התהליך. בתמורה גובה החברה 9% מההחזר. מייסדי Refundit הם היזמים אורי לוין מייסד ולשעבר נשיא waze , וזיו תירוש ממייסדי חברת Stockton.

החברה החמישית היא Wishtrip המשמשת כרשת חברתית למטיילים. מדובר באפליקציה חברתית ועסקית המבוססת על חכמת ההמונים המספקת מסלולי טיול המבוססים על חוויות של מטיילים אחרים דרך ניווט חוויתי במהלכו אפשר להעלות תמונות וסרטונים. יזמי האפליקציה הם שלושה יזמים חרדיים בוגרי ישיבות שבחזונם WishTrip משמשת כספרייה דיגיטלית של טיולים ברחבי העולם בסגנונות טיול מגוונים, אורבניים, טיולי טבע וכד'.

איתי גרין, מומחה חדשנות ומייסד קהילת הטרוולטק ITTS מסר: "גאווה גדולה לקהילה שתזכה בנציגות מכובדת ומעבר לכל פרופורציה בתחרות. הישג זה מצטרף להישגים רבים נוספים של יזמי הקהילה בשנתיים האחרונות הזוכים בפרסים והכרה בינלאומיים ההופכים את הסטרטאפ-ניישן גם לטרוולק-ניישן".