קרן ריט שבה מושקעת אלעד קנדה בוחנת מכירת נכסיה

קרן אגלאן, שאלעד קנדה של יצחק תשובה מחזיקה ב-19% מהיחידות המונפקות שלה, שכרה את שירותי הבנק הקנדי RBC והבנק האמריקאי וולס פארגו, לצורך מיצוי ההליך

חברת הנדל"ן הפרטית אלעד קנדה, שבבעלות יצחק תשובה, מתקרבת לאקזיט משמעותי בקנדה. החברה דיווחה היום, כי קרן השקעות בנדל"ן (REIT) קנדית, בה היא מושקעת, החלה בהליך רשמי של בחינת אפשרויות אסטרטגיות. הליך זה עשוי להוביל למכירה של כל או חלק מהותי של נכסי קרן הריט, או ההחזקות בה, אולם לדברי הקרן היא תתייחס להתקדמות ההליך רק אם וכאשר תאושר עסקה מסוימת. לשם מיצוי ההליך שכרה הקרן את שירותי הבנקאות להשקעות של הבנק הקנדי RBC ושל הבנק האמריקאי וולס פארגו.

אלעד קנדה חזרה בחודש שעבר לבורסה בת"א, לאחר שהשלימה גיוס של 260 מיליון שקל בהנפקה ראשונית של אגרות חוב מסדרה א'. בתשקיף ההנפקה ציינה החברה, כי היא מחזיקה ב-6.24 מיליון יחידות סחירות של קרן הריט הקנדית Agellan Commercial Real Estate Investment (אגלאן), המהוות כ-19% מהיחידות המונפקות של הקרן.

אגלאן רשומה למסחר בבורסת טורונטו ומחיר יחידת המסחר שלה עמד בסוף השבוע האחרון על 13.92 דולר קנדי. מהתשקיף עולה כי השקעה של אלעד קנדה בקרן התבצעה בשתי פעימות. בספטמבר 2016 היא רכשה 3.74 מיליון יחידות של הקרן תמורת 37.2 מיליון דולר קנדי (לפי מחיר של 9.82 דולר קנדי ליחידה) ואילו ברבעון הראשון של 2017 נרכשו עוד כ-2.5 מיליון יחידות תמורת כ-27.2 מיליון דולר קנדי (לפי מחיר של כ-11.04 דולר קנדי ליחידה).

בסך הכול, השקיעה אלעד קנדה סכום של 64.4 מיליון דולר קנדי בקרן, כאשר שווי השקעתה הנוכחי עומד על כ-86.9 מיליון דולר קנדי (238 מיליון שקל). בנוסף נבעו לאלעד קנדה במהלך 2017 והרבעון הראשון של 2018 חלוקות של כ-5.8 מיליון דולר קנדי מההחזקה בקרן, כך שהתשואה על השקעתה מסתכמת לכ-28.3 מיליון דולר קנדי (44%).

נכסים בשווי של כ-860 מיליון דולר

קרן אגלאן משקיעה, רוכשת ומחזיקה בנכסים מניבים בתחומי התעשייה והמשרדים. נכון לסוף מארס השנה, החזיקה הקרן ב-45 נכסים מניבים בשטח של כ-7 מיליון רגל רבועה (כ-650 אלף מ"ר), מרביתם במדינות טקסס, ג'ורג'יה, אוהיו, אילינוי, אינדיאנה, מישיגן, פלורידה וקרוליינה הצפונית שבארה"ב, וכן באונטריו שבקנדה. שווי הנכסים עמד על כ-860 מיליון דולר, שיעור התפוסה בהם על 96.5% והיא הציגה יחס חוב לשווי נדל"ן של 47%.

אג"ח א' של אלעד קנדה נסחרה היום במחיר של 106.2 אגורות, המשקף לרוכשים בהנפקה תשואה של 6.2%. עבור המשקיעים המסווגים שרכשו את האג"ח כבר במכרז המוסדי וזכו בשל כך לעמלת התחייבות מוקדמת של 0.5%, מדובר על תשואה גבוה עוד יותר של כ-6.7%.