אלימות לפני יום כיפור: ח"כ גפני הותקף אמש על ידי צעירים

(עדכונים): מדובר בקבוצות של צעירים אלימים, המתנגדים לגיוס לצה״ל ורואים בגפני כנבחר ציבור מתון מדי לטעמם • הנשיא ריבלין: "אלימות שכזו לא תעלה על הדעת ולא משנה איזה מאבק היא משרתת"

משה גפני / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
משה גפני / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יו״ר ועדת הכספים, ח״כ משה גפני (יהדות התורה) הותקף אתמול בערב (ב') על ידי קבוצות של צעירים אלימים, כשהוא ישוב בתוך רכבו בדרכו לביתו בבני ברק. זו אינה הפעם הראשונה שגפני מותקף, אך הפעם נראה שהתוקפים התקרבו אליו אישית, וכי לא יהיה מנוס מלהעמיד לגפני אבטחה צמודה מטעם הכנסת.

בעבר התנגד גפני להיות מלווה על ידי מאבטחים. קצין הכנסת הודיע לגפני שלא יקשיב לסירוביו להיות מאובטח, כיוון שאינו מוכן לקבל אחריות על האלימות הקשה המופנית כלפיו. בעת התקיפה יחד עם גפני ברכבו שהה בנו.

כשעתיים לפני כניסת יום כיפור הודיעה המשטרה כי עיכבה חשוד לחקירה: "בהמשך לאירוע מאמש מול ביתו של ח״כ גפני נעדכן כי בעקבות האירוע עוכב לחקירה חשוד בהפרת סדר וגרימת נזק לרכב ובתום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים. המשטרה ממשיכה בחקירת האירוע".

הרקע למתקפה הוא בית כנסת בו מתפללים חברי הפלג הירושלמי (הקיצוני) אשר הוקם לפני מספר שנים מול ביתו של ח״כ גפני בבני ברק. מדובר בקבוצות של צעירים אלימים, המתנגדים לגיוס לצה״ל ורואים בגפני כנבחר ציבור מתון מדי לטעמם.

 

https://twitter.com/YakiAdamker/status/1041786226158829569

נשיא המדינה ראובן ריבלין התקשר הבוקר לגפני כדי לדרוש בשלומו, ואמר כי הוא הצטער צער רב לשמע המקרה. "רציתי לעודד את רוחך ולברך בגמר טוב במיוחד לאחר ההתרחשות המצערת והמקוממת שנקלעת אליה. אלימות שכזו לא תעלה על הדעת ולא משנה איזה מאבק היא משרתת."

גם יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין הגיב לתקיפה: "שוחחתי הבוקר עם חבר הכנסת גפני ודרשתי בשלומו. אני מזכיר לפורעים שניפצו את חלונות רכבו, ובעוד כמה שעות יגידו בכוונה עצומה "אשמנו, בגדנו": על עבירות שבין אדם לחברו יום הכיפורים לא מכפר. זו לא הדרך להשיג שום מטרה, וזו לא הדרך לנהל ויכוח. גמר חתימה טובה."

 

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן התקשר הבוקר לגפני וביקש לחזק את ידיו נוכח התקיפה האלימה והחמורה אמש. סגן השר ליצמן הודה לו על הפעילות המשותפת למען צרכי הציבור החרדי ובירכו בגמר חתימה טובה.