צו מניעה זמני לחלק מעבודות הרכבת הקלה בבני ברק בשבתות

הצו הוצא לאחר שעיריית בני ברק טענה שעל פי ההסכם שנחתם ב-2012 התחייבה חברת נת"ע המבצעת את פרויקט הקו האדום בגוש דן לא לבצע עבודות בשבת ובחגי ישראל • זאת "למעט עבודות הכרחיות מתחת לפני הקרקע שאי ביצוען במועד עלול להסב אבדות בנפש"

הרכבת הקלה, עבודות בקרליבך/ צילום: רפי קוץ
הרכבת הקלה, עבודות בקרליבך/ צילום: רפי קוץ

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא הערב (ה') צו מניעה זמני העוצר חלק מעבודות הרכבת הקלה בבני ברק בשבתות וחגי ישראל. הצו הוצא לאחר שעיריית בני ברק טענה שעל פי ההסכם שנחתם מולה ב-2012 התחייבה המדינה כי חברת נת'ע המבצעת את פרויקט הקו האדום בגוש דן לא תבצע עבודות בשבת ובחגי ישראל.

השופטת אירית קלמן ברום כתבה בהחלטתה כי "בשלב זה הנני נעתרת חלקית לבקשה לסעד ארעי באופן שמורה למשיבות שלא לבצע את עבודות הקמת הרכבת הקלה בימי שבת ומועדי ישראל, למעט עבודות הכרחיות מתחת לפני הקרקע שאי ביצוען במועד עלול להסב אבדות בנפש".

יצוין כי עבודות כריית המנהרות אותן מבצעת נת"ע במסגרת הפרויקט הסתיימו ברובן, למעט האזור שמתחת לבני ברק הנמצא מתחת לציר ז׳בוטינסקי ובסמיכות לבתי מגורים. מדובר בפעולה מורכבת ועדינה ולכן יש להניח כי בנת"ע יטענו כי אכן מדובר בפיקוח נפש.

מנת"ע נמסר בתגובה: "נת״ע מקימה את הקו האדום לשירותם של מאות אלפי תושבים, ובהם תושבי בני ברק. כל העבודות מתבצעות על פי החוק ומתוך אחריות לבטיחות הציבור. עצירת מכונת כרייה בקרקע רכה ומתחת לציר תנועה מרכזי עלולה לגרום לקריסת הקרקע ולסכן חיים ורכוש. יצוין כי עבודת המינהור מתבצעת מתחת לפני השטח ע״י צוותים סינים. נת״ע מאחלת שנה טובה לכל בית ישראל".