נעילה מעורבת בארה"ב; טראמפ: "לא מרוצה ממדיניות הפד"

נאסד"ק סיום בעליות ואילו דאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו • רדקום נפלה ב-9%, פרוטליקס צנחה ב-8%, פריגו ירדה בכ-2% בהמשך להודעה על חילוף המנכ"ל ורדהיל איבדה כ-5% • המסחר באירופה נסגר בעליות ואילו באסיה במגמה מעורבת

בורסת פריז / צילום: רויטרס ,Benoit Tessier
בורסת פריז / צילום: רויטרס ,Benoit Tessier

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הערב במגמה מעורבת: מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו ואילו מדד נאסד"ק עלה. מדובר ביום הרביעי שבו מדד S&P 500 יורד. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר הערב כי הוא אינו מרוצה ממדיניות הפדרל ריזרב. לטענתו, הבנק המרכזי מתקדם מהר מדי עם העלאת הריבית. בנוסף, טען הנשיא כי לארה"ב אין בעיית אינפלציה. 

רדקום  ירדה ב-9%, פרוטליקס  בכ-8%, פריגו  ירדה ב-1.8% ורדהיל  איבדה כ-5%. 

21:15

המסחר בארה"ב מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. כך, מדדי דאו ג'ונס  ו-S&P 500  יורדים ואילו מדד נאסד"ק  עבר לעליות. לחץ המכירות של האג״ח הממשלתיות בארה״ב התמתן ותשואות האג״ח נסוגו מעט מהזינוק של סוף השבוע האחרון.

גוגל  הודיעה על השקת הסמארטפון פיקסל 3, טאבלט בשם פיקסל סלייט ותצוגה חכמה בשם גוגל הום האב באירוע החומרה של חברת הענק Made By Google 2018 שנערך כעת בניו יורק.

רדקום  הישראלית צונחת לאחר הנמכת תחזיות.

20:00 

העליות שנרשמו מוקדם יותר במדדים המובילים בוול סטריט התמתנו בשעה זו, והמדדים נסחרים סביב רמת הפתיחה. הדאו ג'ונס  משיל 0.2%, מדד הנאסד"ק  ללא שינוי ומדד הפחד (VIX X) קופץ בכ-5%.

מניית אמריקן איירליין בולטת עם ירידה של 4.8%, איביי קופצת 4.7%, ומניית פייסבוק עולה 0.6% בלבד לאחר עליות של כ-2% מוקדם יותר.

בגזרת הישראליות, טאואר  קופצת כ-3.5% בהמשך לסקירה חיובית שפורסמה על ידי בית ההשקעות ג'פריס שהחל לסקר את מניית טאואר  בהמלצת 'קנייה'. פרוטליקס צונחת ב-8%, פריגו יורדת 2.5% בהמשך להודעה על חילוף המנכ"ל, טבע מאבדת יותר מ-1%, רדקום  הישראלית צונחת ביותר מ-10% לאחר הנמכת תחזיות, רדהיל וביוליין  צונחות כ-10% כ"א.

אינטק פארמה  עולה בכ-1.5%. מוקדם יותר דווח כי חברת התרופות דקסל (לשעבר דקסון) של דן אורן היא כעת בעלת 11.4% בחברה.

באיטליה תשואות האג"ח שרשמו מוקדם יותר שיא רב שנתי, נסוגו במעט לאחר הדיווח כי הממשל ישוב לדון על מסגרת התקציב.

19:07

באירופה המדדים ננעלו בטריטוריה הירוקה, כאשר מדד הדאקס עלה 0.25% ומדד הקאק הצרפתי טיפס ב-0.35%. עם זאת, תשואות האג"ח ל-10 שנים של ממשלת איטליה עלו ל-3.71% - הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש פברואר של שנת 2014. התשואה על האג"ח הספרדי ל-10 שנים נסחרת סביב 1.6%, כך שפער התשואות בשיא של 20 שנה.

בוול סטריט המדדים נסחרים בעליות, כאשר הנאסד"ק מטפס 0.6%, מדד S&P 500 עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס עולה ב-0.14%.

17:49

המדדים באירופה נסחרים בעליות, הבורסה במילאנו קופצת ב-1.2%, הקאק והדאקס עולים בעד 0.5%.

בוול סטריט המדדים צבועים בירוק. מדד הנאסד"ק מטפס 0.7% ומדד הטכנולוגיה S&P 500 עולה ב-0.25%.

16:45

המדדים המובילים בוול סטריט פתחו את יום המסחר השני לשבוע זה במגמה מעורבת, מדד הנאסד"ק עולה 0.3% ומנגד מדד דאו ג'ונס משיל 0.2%. 

מניית איביי  בולטת עם עלייה של 4.7%, מניית אפל  עולה 0.5, מניית פייסבוק  עולה ב-1.8%, אמזון  מטפסת ב-0.8%, טסלה  קופצת 3.5%, נטפליקס עולה 1.9% ומניית מיקרוסופט  מטפסת ב-0.9%.

מנייתה של חברת התרופות פריגו  צונחת ביותר מ-5% בהמשך להודעה הבוקר על החלפת מנכ"ל החברה.

מניית רדקום  הישראלית צונחת ב-8% לאחר שהחברה הנמיכה את תחזית ההכנסות לשנת 2018 בצל עיכוב בהזמנות.

מניית רדהיל  בולטת עם נפילה של 9.7%, מניית ביוליין  צונחת בשיעור דומה, ומניית פרוטליקס  נופלת ב-7.7%.

חברת התוכנה סאפיינס , המספקת פתרונות לתחום הביטוח, דיווחה היום ואתמול על שני חוזים חדשים בארה"ב. לפי הערכות, היקף שני החוזים הוא כ-6 מיליון דולר.

15:45

בשוק המניות האירופי נמשכות כעת ירידות השערים. מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי יורד לרמתו הנמוכה ביותר בחצי השנה האחרונה.

מדד דאקס הגרמני יורד בכ-0.7%, בעוד שמדד קאק  הצרפתי ופוטסי  הבריטי יורדים בכ-0.5%. פוטסי 100 מתקרב גם הוא לרמתו הנמוכה בששת החודשים האחרונים.  

בשוק המט"ח, האירו והליש"ט מאבדים 0.3%-0.4% מול הדולר האמריקאי.

12:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק נסחרים בירידות, ובשוק האג"ח התשואות על איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים מטפסות ב-2.4 נקודות ל-3.253%, שיא של 7 שנים. נזכיר כי אתמול לא התקיים מסחר בשוק האג"ח בארה"ב לגל יום קולומבוס.

באירופה, מד הדאקס הגרמני מאבד 0.3% ומדד הקאק הצרפתי יורד ב-0.2%. מחיר הנפט עולה ב-0.8% ונושק לרמה של 75 דולר לחבית.

11:00

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת, כשהניקיי היפני  ומדד ההנג סנג  ירדו, ומדד שנחאי  רשם עליות.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה חיובית. כך, מדדי פוטסי , דאקס , קאק , Euronext 100  וסטוקס  רושמים עליות.

10:00

המסחר בשוקי אירופה נפתח ביציבות עם מגמה חיובית. כך, מדדי פוטסי , דאקס , קאק , Euronext 100  וסטוקס  רושמים עליות שערים קלות. אתמול המסחר בשוקי אירופה ננעל בירידות שערים חדות בהובלת שוק המניות האיטלקי .

המניות והאג"ח הבנקאיות באיטליה סבלו בשבוע שעבר ממימושים גבוהים, כאשר הממשלה מתקדמת להצעת תקציב שתחרוג כנראה מהמשמעת התקציבית של האיחוד האירופי. הקואליציה הספקנית כלפי האירו ששולטת באיטליה, של תנועת חמשת הכוכבים האנטי ממסדית והליגה הלאומנית, מסרה שהיא מתכננת גירעון תקציבי של 2.4% מהתמ"ג בשנה הבאה, פי שלושה ממה שתכננה הממשלה הקודמת שתמכה באיחוד האירופי. אתמול הבורסה האיטלקית התרסקה ב-2.5% והיום נראה שתקציב המדינה של איטליה עדיין ממשיך להזין את חששות המשקיעים.

המסחר בבורסות אסיה ממשיך להתנהל במגמה מעורבת כאשר מדד ניקיי  יורד ואילו מדדי שנחאי  והנג סנג  עולים.

 

7:00

המסחר בשוקי אסיה מתנהל במגמה מעורבת הבוקר (ג'). כך, מדד הניקיי  היפני יורד ביותר מ-1% לאחר שבורסת טוקיו חוזרת מיום חופש, מדד הונג קונג הנג סנג  חזר לעלות היום, אחרי חמישה ימים רצופים של ירידות שערים, הירידות בשוק המניות הסיני  מתמתנות, לאחר שאתמול נרשמה בו הצניחה הגדולה ביותר ב-3 החודשים האחרונים, שוק המניות האוסטרלי  יורד גם הוא ב-1% כשהמגזר הפיננסי מוביל את ירידות השערים.

המסחר בארה"ב ננעל אמש במגמה מעורבת ואילו המסחר באירופה ננעל בירידות שערים חדשות בהובלת בורסת איטליה.

לראשונה ביותר משנתיים, קרן המטבע העולמית מקצצת את תחזית הצמיחה בעולם. הקרן הודיעה אתמול כי התחזית שלה לצמיחה גלובלית היא 3.7%, ירידה מ-3.9% להם חזתה לפני שלושה חודשים. קיצוץ התחזית האחרון נעשה על ידי הקרן בחודש יולי 2016. הרקע הוא מלחמות הסחר העולמיות. 

ביום שני, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו נפגש עם שר החוץ הסיני וואנג יי בבייג'ינג. חילופי הדברים בין השניים היו מתוחים והשר הסיני אף האשים את ארה"ב במתחי מסחר כלפי סין. פומפיאו הגיב כי בבסיסו של דבר, יש ביניהם "אי הסכמה פונדומנטלית".

חברת פריגו הודיעה על מינוי מורי ס' קסלר לנשיא ומנכ"ל החברה. יו"ר מועצת המנהלים של החברה, רולף קלאסון, אמר בהודעה שהתפרסמה באתר החברה: "אנו שמחים על הצטרפותו של מורי קסלר לחברה. בהינתן ההחלטה להפריד את עסקי התרופות של Rx ולפעול לפי אסטרטגיה ממוקדת צרכן, המועצה מצפה לשותפות עימו על מנת לפתח את התוכנית האסטרטגית של פריגו. מורי מצטרף לפריגו עם יותר מ-30 שנות ניסיון בהובלת חברות צרכניות ובניהול עסקים בסביבה מוסדרת, הוא קידם אסטרטגיה ארגונית באמצעות חדשנות, הזדמנויות לא אורגניות, ושיפור מתמשך בתיק ההשקעות. אנו בטוחים שהרזומה שלו בהובלת ערך לבעלי המניות ובניהול עסקים מצליחים מאוד תקדם את האסטרטגיה הצרכנית של פריגו ותעזור לחברה לעמוד בהתחייבויות לצרכנים ולקוחות".