דן אורן מהמר על אינטק פארמה: רכש 11% מהמניות בשווי 18 מיליון דולר

חברת התרופות דקסל, שבאמצעותה ביצע אורן את הרכישה, מוכרת כיצרנית התרופה דקסמול • דקסל כבר ביצעה כמה השקעות בחברות ביומד ציבוריות • בחודש האחרון עלתה מניית אינטק פארמה ב-26%

מעבדות חברת אינטק פארמה / צילום: איל יצהר
מעבדות חברת אינטק פארמה / צילום: איל יצהר

חברת התרופות בשחרור מושהה אינטק פארמה , הנסחרת בנאסד"ק לאחר שנמחקה מן המסחר בת"א, הודיעה לאחרונה כי חברת התרופות דקסל (לשעבר דקסון) של דן אורן היא כעת בעלת 11.4% בחברה. אינטק נסחרת היום לפי שווי של 160 מיליון דולר, כך שהחזקת דקסל בחברה שווה כ-18 מיליון דולר. בחודש האחרון עלתה מניית אינטק פארמה בכ-26% ונראה כעת כי חלק מן העליות מיוחסות לרכישות של דקסל.

דן אורן משקיע מעת לעת בחברות ביומד ישראליות, לרוב כהשקעה פיננסית. הוא מחזיק היום כ-9.5% מחברת ביולייט שבשליטת ישראל מקוב, המפתחת תרופות ומכשור רפואי בתחום רפואת העיניים. בעבר החזיק אורן נתח משמעותי ממדיגוס והיה חלק מדבוקת השליטה בחברה, אך פרש ממנה בזעם פומבי לאחר חיכוכים עם יתר בעלי השליטה. לפני מספר שנים חתמה דקסל על הסכם פיתוח משותף עם חברת כיטוב, שקיבלה לאחרונה אישור לשווק בארה"ב תרופה משולבת לטיפול בכאבים ולהורדת לחץ דם.

דקסל, המוכרת לציבור הרחב בעיקר כיצרנית "דקסמול", היא חברת תרופות ישראלית גנרית גדולה, ככל הנראה השניה בגודלה אחרי טבע, אשר לרוב מתנהלת הרחק מעין התקשורת. השוק העיקרי של תרופותיה המוגמרות הוא הישראלי, אולם היא משווקת חומרי גלם לתרופות למדינות רבות. אחד ממוצרי המקור העיקריים שלה הוא הפריוצ'יפ, תרופה מצליחה לתחום הדנטלי המשווקת ברחבי העולם. 

מניית אינטק בשנה האחרונה
 מניית אינטק בשנה האחרונה

ניסוי מתקדם בפרקינסון

מאתר החברה ניתן ללמוד כי היא מעסיקה מעל אלף עובדים, מפתחת שני מוצרי מקור ו-14 מוצרים מסוג 505b2 (תרכובות חדשות של תרופות מוכרות), וכי היא משווקת מוצריה ב-39 מדינות. ב-2014 הוקם אתר מו"פ של החברה בירושלים, עדות לכוונתה להתרחב בתחום פיתוח תרופות המקור. ב-2004 ביקשה דקסון להנפיק בנאסד"ק לפי שווי של 600 מיליון דולר. באותה התקופה דן אורן החזיק בכל מניות החברה, שהכנסותיה עמדו על 96 מיליון דולר.

אינטק פארמה, אשר מפתחת תרופות בטכנולוגיית "אקורדיון" המשתחררות באופן מושהה ורציף בפתח המעי, נמצאת בניסוי שלב III בגרסת שחרור מושהה של תרופת הלבודופה לטיפול בפרקינסון. לאחרונה הודיעה גם על כוונתה להיכנס לתחום הקנאביס בשחרור מושהה. לפני כחצי שנה גייסה החברה 35.4 מיליון דולר בהנפקה ציבורית בנאסד"ק, וכעת יש בקופתה מזומן שאמור להספיק להשלמת הניסוי העיקרי. בעלי המניות הגדולים באינטק פארמה מלבד דקסל הם Acuta Pharma, VenBion, Adage Capital ומיטב דש.