סיעת בל"ד העבירה תשלום שכר לח"כ לשעבר באסל גטאס

דוח המבקר חשף כי חבר הכנסת לשעבר, ששמו נחשף היום, וקרובת משפחתו קיבלו שכר בהיקף 45 אלף שקל • הושבעה ח"כית ערביה שלישית: ניבין אבו רחמון מהרשימה המשותפת • בתוך כך, הודיעו ראשי סיעת בל"ד שיחרימו את ישיבות הכנסת במהלך החודש הראשון של כנס החורף כחלק במאבק נגד חוק היסוד

באסל גטאס  / צילום: איל יצהר
באסל גטאס / צילום: איל יצהר

דוח מבקר המדינה התייחס לתשלום שכר חריג בסיעת בל"ד. אחת מהערות דוח המבקר הייתה בנוגע לתשלום שכר בהיקף של 45 אלף שקל לחבר כנסת לשעבר ולקרובת משפחתו. המבקר אינו מציין במי מדובר, אך היום (ג') מתברר שחבר הכנסת שקיבל שכר, באמצעות הוצאות הסיעה הוא באסל גטאס, אשר הורשע ונשלח למאסר על עבירת הברחת טלפונים ניידים לתוך תאים של אסירים. המשמעות של כך הנה שכספי מימון מפלגות שוטפים, הממומנים באמצעות כספי משלמי המסים, היוו צינור כספי לתשלום שכר לחבר כנסת לשעבר אשר הורשע בעבירה ביטחונית חמורה. 

מבל"ד נמסר כי "ח"כ לשעבר גטאס המשיך, אחרי התפטרותו, את פעילותו הפוליטית כפעיל במפלגה עד מועד כניסתו לכלא, כלומר שלושה חודשים, במשכורת של 5,000 שקל לחודש. אין כל קשר בין פעילות הח"כ אחרי התפטרותו, לעבודתה של קרובת המשפחה שלו, שגם היא פעילת המפלגה".

בתוך כך, חברת כנסת ערביה שלישית, ניבין אבו רחמון הושבעה אתמול במליאה.

בעת השבעתה היא אמרה שכחברת כנסת היא תהיה מחויבת לכפרים ועיירות קטנות ועניות, "המקבלים את השאריות ולא נהנים ממה שכולם. מתחייבת אני לשוויון מדינת ישראל כל אזרחיה בלי הבדל דת גזע ומין. אין חיים של אחד ששווים יותר מחיים של אחרים. אחרי חוק הלאום, אי אפשר לחזור למצב הרגיל ואי אפשר לעבור לסדר היום. מתחייבת אני כאן לבנות שלי עתיד טוב יותר מהעבר שלנו ומתחייבת לזהות ולעם ולשפה שלנו שבאתי לעבוד בשבילו".

ניבין אבו רחמון / צילום: דוברות ח״כ אבו רחמון
 ניבין אבו רחמון / צילום: דוברות ח״כ אבו רחמון

חברת הכנסת מן המשותפת (חד"ש) עאידה תומא סלימאן בירכה את אבו רחמון, "הרשימה המשותפת הופכת לרשימה עם שלוש חברות כנסת ערביות - זו פריצת דרך לנשים ערביות בישראל. ניבין היא מודל חיקוי עבור כל הנשים הערביות".

אבו רחמון נכנסה במסגרת הסכם רוטציה, במקום חבר הכנסת ואאל יונס ששימש כחבר כנסת פחות משנה. היא חברה בסיעת בל"ד, ברשימה המשותפת.

בנוסף, הודיעו אתמול ראשי סיעת בל"ד שיחרימו את ישיבות הכנסת במהלך החודש הראשון של כנס החורף.

"בעקבות חוק הלאום, החוק שמייסד את עקרונות האפרטהייד, החליטה בל"ד להחרים את ישיבות הכנסת במשך החודש הראשון של מושב החורף. החרמת ישיבות הכנסת מהווה איתות של סירוב למערכת הפוליטית, כי אסור היה שתעבור לסדר היום אחרי חקיקת חוק הלאום" נאמר בלשון הודעת בל"ד.

לדבריהם, בל"ד רואים בהחלטה להחרים צעד אחד במאבק נגד חוק היסוד.

"אנו רואים ביצוג הפרלמנטרי שלנו מאבק לכל דבר, ואנו מסרבים להפוך את המאבק הפרלמנטרי שלנו לייצוג מובן מאליו וחסר משמעות, ואנו נלחם במדיניות שהופכת את הייצוג הזה לייצוג מרוקן מכל תוכן פוליטי, ולריטואל פורמלי, באמצעותו אנו לא יכולים להשפיע על המדיניות כלפינו, ועל התפשטות של הפאשיזם, ועל מיסודה של המדינה כמדינה גזענית שלא מכירה בילידים הפלסטינים של המולדת הזאת." נאמר בהודעתם.

יצויין שלא כל הרשימה המשותפת, המורכבת בנוסף לבל"ד גם ממפלגת חד"ש ורע"ם-תע"ל, מצטרפים לאקט ההחרמה ורק בל"ד בחרו במהלך הזה.

במקביל לנושא החרמת ישיבות הכנסת,