חברת החדשות: המשטרה ממליצה על כתבי אישום נגד חשודי תיק 3000 - פרשת הצוללות

לפי הפרסום, המשטרה תמליץ להעמיד לדין את רוב החשודים העיקריים שנחקרו, ובהם עו"ד דוד שמרון, תא"ל במיל' אבריאל בר-יוסף, אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום ודוד שרן • לדברי גורם בכיר בחקירה, "זו אחת מפרשיות השחיתות החמורות שנחקרו"

"המהדורה המרכזית" של חברת החדשות פרסמה הערב (ב') לראשונה: משטרת ישראל סיימה את החקירה בתיק 3000 ("פרשת הצוללות"), והתיק יועבר לפרקליטות בקרוב עם המלצות לכתבי אישום נגד החשודים העיקריים.

לדברי גורם בכיר בחקירה, "זו אחת מפרשיות השחיתות החמורות שנחקרו במשטרה על שוחד ומעשי מרמה ברכש הביטחוני של מדינת ישראל בעשרות מיליוני דולרים".

לפי הפרסום, החקירה בלהב 433 הסתיימה אחרי שנה ו-8 חודשים, וכעת מסיימים לכתוב את הסיכומים וההמלצות. המשטרה תמליץ להעמיד לדין את רוב החשודים העיקריים שנחקרו. מי שהצליח לחמוק מהרשימה הזאת הוא יועצו הבכיר של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו. הסיפור שונה בעניינו של עו"ד דוד שמרון, קרוב משפחתו ומי שהיה פרקליטו הצמוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי הפרסום, חוקרי המשטרה בטוחים שהתגבשה תשתית ראייתית להעמיד לדין בפרשת הצוללות בין השאר את החשודים הבאים: עו"ד דוד שמרון; תא"ל במיל' אבריאל בר-יוסף, לשעבר ממלא-מקום ראש המועצה לביטחון לאומי; אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, לשעבר מפקד חיל הים; ודוד שרן, לשעבר ראש הסגל ומנהל לשכת ראש הממשלה.

מדובר בחשודים העיקריים והבולטים, ויהיו עוד כמה מומלצים להעמדה לדין במעורבות פחותה. בידי חוקרי המשטרה אלפי מסמכים, הקלטות ועדויות - ובראשן עדותו של עד המדינה מיקי גנור, מחולל הפרשה והחשוד העיקרי בה, שמבססים את ההמלצות להעמיד לדין את החשודים.

פרקליטו של אבריאל בר-יוסף, עו"ד ז'ק חן, מסר: "מכיוון שלנו לא הודיעו דבר, כל שנותר לראות הוא האם הידיעה מדויקת, ואז המסקנה העצובה תהיה שמדובר בעוד בהדלפה לא חוקית ממי שאמון כביכול על המשמר והציות לחוק. על כל פנים, תא"ל בדימוס בר-יוסף דוחה בתוקף את החשדות נגדו ובטוח שבסופו של יום האמת תצא לאור".

*** חזקת החפות: עו"ד דוד שמרון, אבריאל בר-יוסף, אלוף במיל אליעזר (צ'ייני) מרום ודוד שרן לא הורשעו בכל עבירה במסגרת פרשת הצוללות שנחקרה. ההליך הפלילי מצוי בשלב מקדמי, ולכן לכל הרשומים לעיל עומדת חזקת החפות, כל עוד לא הורשעו בדין.