הפחד נעל את וול סטריט: הנאסד"ק איבד 2.1%, מדד ה-VIX זינק

שר האוצר האמריקאי מגביר את הלחץ על סעודיה בצל פרשת רצח העיתונאי • בורסות אירופה נעלו בירידות, הדאקס איבד כ-1% • דרישות האבטלה בארה"ב בשבוע החולף ירדו מעבר לצפוי •  שוק המניות הסיני רשם היום ירידות חדות, ומדד שנחאי איבד כמעט 3%

פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס
פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים 

 

23:00

הבורסה בוול סטריט ננעלה הלילה בירידות שערים חדות כאשר כל המדדים הבולטים, נאסד"ק, דאו ג'ונס  ו-S&P 500  רשמו ירידות.

מדד נאסד"ק  נפל ב-2.1% ושני המדדים האחרים רשמו ירידה של כ-1.5% בממוצע.

המתחים בין ארה"ב לערב הסעודית בעקבות היעלמות העיתונאי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול הובילו את חששות המשקיעים, מנוצ'ין אף צייץ כי לא ישתתף בכנס ההשקעות בממלכה בשבוע הבא.

מניות קטרפילר  ואפל  בלטו בירידות הלילה.

19:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת תחת לחץ שהלך וגבר לאחר ציוץ של שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, בעניין הפרשה של העלמות העיתונאי הגולה בקונסוליה הסעודית בטורקיה. מנוצ'ין צייץ לפני מספר דקות בטוויטר, כי הוא לא ישתתף בכנס ההשקעות הבינלאומי שצפוי להיערך בסעודיה בשבוע הבא.

מדד הנאסד"ק נופל ב-2.4%, מדד S&P 500 מאבד 1.4% ודאו ג'ונס יורד 1.3%, ומדד הפחד מזנק ב-13%.

הציוץ של מנוצ'ין:

בתוך כך, המדדים המובילים באירופה נסגרו בטריטוריה האדומה, כאשר מדד הדאקס צנח ב-1%, הקאק איבד 0.5% והפוטסי ירד 0.26%.

 

18:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות שהולכות ומתגברות, כאשר מדד הנאסד"ק מאבד כבר 1.2%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.6% ומדד S&P 500 יורד בשיעור דומה. מדד הפחד (VIX) מזנק כעת ביותר מ-13%.

17:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים במגמה שלילית כאשר מדד דאו ג'ונס מאבד 0.6%, מדד הנאסד"ק יורד 0.5%.

מניית אנדוסייט (Endocyte) מזנקת ביותר מ-50% בהמשך לדיווח לפיו ענקית התרופות נוברטיס תרכוש את החברה לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו היום בטריטוריה האדומה, וזאת כשברקע נתוני דרישות האבטלה הפתיעו לטובה. מדד נאסד"ק  מאבד 0.75%, מדד דאו ג'ונס  יורד 0.6% ומדד S&P 500  יורד בשיעור דומה.

מניית סלקט  הישראלית, המפתחת טכנולוגיה חדשנית לברירת תאי גזע, מזנקת ביותר מ-9% על רקע הדיווח של החברה כי השיגה תוצאות חיוביות בטיפולים אורתופדיים שנערכו בחיות בהם נעשה שימוש בתאי גזע שהופקו משומן אנושי באמצעות תהליך ה-ApoGraft.

15:35

דרישות האבטלה בשבוע החולף בארה"ב ירדו ל-210 אלף תביעות, לעומת 215 תביעות בשבוע הקודם. תחזיות האנליסטים בשוק היו ל-212 אלף תביעות. הנתון החיובי מצטרף לנתונים טובים של הכלכלה האמריקאית לאחרונה, ומה שתומך במדיניות הפד להמשך תוואי העלאות ריבית.

14:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות, כאשר החוזה על מדד הנאסד"ק מאבד 0.6%.

באירופה המדדים נסחרים במגמה מעורבת, כאשר הדאקס ללא שינוי, הקאק עולה 0.3%.

מנייתה של יצרנית התרופות לסרטן אנדוסייט (Endocyte), מזנקת כעת ביותר מ-50% בשלב של טרום המסחר בוול סטריט, וזאת לאחר שהחברה נרכשה על ידי ענקית התרופות השוויצית נוברטיס, וזאת תמורת 2.1 מיליארד דולר. 

נוברטיס תשלם 24 דולרים למניה עבור החברה האמריקאית שפועלת בתחום הטיפול בסרטן הערמונית. מנייתה של אנדוסייט חתמה אתמול את המסחר במחיר של 15.56 דולרים.

12:00

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים בעליות קלות, כאשר מדד הדאקס הגרמני עולה 0.16%, הקאק הצרפתי נסחר ללא שינוי מהותי ומדד הפוטסי הבריטי עולה ב-0.1%.

11:00

המסחר באסיה ננעל היום במגמה שלילית. מדד שנחאי  הסיני איבד כ-3% ומדד שנזן נפל ב-2.74% בהובלת מניית PetroChina, שקרסה בכ-8%. גם ניקיי 225 , קוספי  והנג סנג  נסגרו בירידות. רק מדד ASX 200  האוסטרלי ננעל בעליות שערים. 

המסחר באירופה עבר מירידות לעליות: קאק , פוטסי , דאקס  וסטוקס אירופה 600 .

מניית Carrefour עולה ב-7.9% לאחר שחברת הסופרמרקטים הצרפתית דיווחה על עליית במכירות ברבעון השלישי. מניית יוניליוור  יורדת לאחר שהחברה דיווחה על עלייה של 3.8% במכירות ברבעון השלישי. 

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בירידות, למעט מדד קאק  הצרפתי שעולה. כך, פוטסי , דאקס  וסטוקס אירופה 600  פתחו במגמה שלילית.

במסחר באסיה נרשמות ירידות שערים, למעט במדד ASX 200 האוסטרלי. מדד ניקיי , מדד קוספי  ומדד הונג קונג הנג סנג  - כולם מאבדים מערכם. 

מדד שנחאי, אחד ממדדי המניות העיקריים של סין, איבד היום כמעט 3%.

בוול סטריט, החברות אל.אם אריקסון , וולוו גרופ , נוברטיס , נסטלה  ויוניליוור פי.אל.סי  צפויות לפרסם היום את דוחות הרבעון השלישי של השנה. 

בתוך כך, נוברטיס הודיעה היום כי תרכוש את חברת התרופות Endocyte ב-2.1 מיליארד דולר. 

06:15

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו בירידות שערים. מדד שנחאי  בולט בירידות, ומאבד מערכו כמעט שני אחוזים. מדד ניקיי , מדד קוספי  ומדד הונג קונג הנג סנג  - כולם מאבדים מערכם. 

אתמול ננעל המסחר בארה"ב בירידות שערים קלות: נאסד"ק  ירד ב-0.04%, S&P 500  איבד 0.03% ודאו ג'ונס  נפל ב-0.36%.

הפד פרסם אתמול (ד') את הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה, שנערכה ב-25-26 בספטמבר. בכירי הבנק המרכזי משוכנעים כי המשך מדיניות העלאת הריבית היא הדרך הנכונה ביותר לשמור על יציבות הכלכלה. בנוסף, בוועדה עלה חשש כי מדיניות טראמפ עשויה לסכן את נתוני הצמיחה הגבוהים של ארה"ב. התשואה על האג"ח הממשלתיות 10 שנים בארה"ב עלתה ב-0.35% לאחר שחרור הפרוטוקולים. מניות הבנקים עלו: גולדמן סאקס , מורגן סטנלי , בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ  וג'י.פי מורגן צ'ייס 

מחיר הנפט  יורד, ומחיר חבית נפט עומד כעת על 69.67 דולר. 

באירופה ננעלו אמש המדדים המובילים בירידות שערים על רקע נתוני האינפלציה בגוש האירו. מדד דאקס  איבד 0.5%, מדד קאק  ירד בשיעור דומה ומדד הפוטסי  איבד מערכו 0.1%.

מוקדם יותר פורסם מדד ספטמבר של 19 מדינות האיחוד שעלה ב-0.5%.