מנוצ'ין וכחלון יודיעו היום על כוח משימה משותף למניעת כפל מס

מזכיר האוצר האמריקאי, שהגיע לישראל בסוף השבוע, פותח היום ביקור רשמי שיכלול ביקורים בחברות הייטק ישראליות מובילות • כוח המשימה המשותף יטפל בסקירת האמנה למניעת כפל מס בין ארה"ב לישראל ומיפוי הסעיפים באמנה שיש צורך לעדכן

סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר האמריקאי / צילום: ג'ייסון לי, רויטרס
סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר האמריקאי / צילום: ג'ייסון לי, רויטרס

מזכיר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין ושר האוצר משה כחלון יודיעו היום (א') על מינוי כוח משימה משותף לסקירת האמנה למניעת כפל מס בין ארצות-הברית לישראל ומיפוי הסעיפים באמנה שיש צורך לעדכן.

מנוצ'ין, שהגיע לישראל בסוף השבוע, פותח היום ביקור רשמי שיכלול ביקורים בחברות הייטק ישראליות מובילות ושיחות במסגרת פורום ה-Jedg הישראלי-אמריקאי. במוקד ביקורו יעמדו השיחות בנושא אמנת המס בין ישראל לארה"ב על רקע רפורמת המס של טראמפ והדאגה בישראל מהשלכותיה על יצואנים ישראלים לארה"ב. מנוצ'ין עומד בראש משלחת הכוללת את בכירי משרד האוצר האמריקאי, ולצד הביקור בחברות ההייטק מתוכננות למשלחת פגישות עם בכירי האוצר.

אמנת המס ישראל-ארה"ב היא ישנה. הנוסח הראשי שלה הוא מ-1974, כאשר שני פרוטוקולים מתקנים נוספו ב-1980 וב-1993. הנוסח המשולב נחתם ב-1994, והאמנה נכנסה לתוקף ב-1 לינואר 1995.

באוצר מציינים כי מאז אותו מועד אירעו שינויים רבים בסביבה הכלכלית והחוקית של שתי המדינות. שיעורי המס פחתו באופן משמעותי, והמודלים המקובלים של אמנות המס הוחלפו מספר פעמים.

ישראל, לאחר הליברליזציה במטבע חוץ ופיתוח הסקטור העסקי (תעשייה, שירותים, היי-טק וביצוע השקעות מחוץ לגבולות המדינה), שינתה את מעמדה ממדינה מתפתחת למדינה מפותחת ומיבואנית הון ליצואנית הון.

מסיבות אלה, הנוסח הקיים של האמנה אינו הולם את הצרכים הכלכליים של שתי המדינות.

כוח המשימה יסקור את האמנה לאור הניסיון המצטבר בהיבטי מיסוי בינלאומי של הצדדים, וימפה את הנושאים המרכזיים אשר לגביהם נדרש לבצע שינוי. כוח המשימה ימליץ, אם ימצא זאת לנכון, לפתוח במשא-ומתן בין נציגי המדינות לשם עדכון אמנת המס.