"בני אמר לי: 'אלון זה סרט רע. אנחנו נגד כל העולם לבד. חוד החנית של המשטרה יחד עם הסנגור שלך"

אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד ומי שחשף את פרשת השחיתות לכאורה בעניין עו"ד רונאל פישר, עלה שוב לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים • חסן הוא עד מדינה בתיק פישר

אלון חסן / צילום: רפי קוץ
אלון חסן / צילום: רפי קוץ

"הייתי 11 ימים עצור. הייתי לבד, מנותק מהעולם, לא ידעתי מי הנחקרים, וכלום. רק כשהשתחררתי ביום שישי, הבנתי מה אמרו עליי במהלך כל התקופה הזאת. הייתי מאוד נסער, תקופה קשה. אחרי שהבנו (עו"ד בני כץ ואלון חסן; מ"ב ואל"ו) שרונאל (פישר; מ"ב ואל"ו) סוחט אותי ביחד עם אנשים במשטרה, בני פשוט אמר לי: 'אלון זה סרט רע. אנחנו נגד כל העולם לבד. זה חוד החנית של המשטרה יחד עם הסנגור שלך. אני לא יודע מאיפה להתחיל. הפרקליטות לא שולטת בתיק'. בני אמר לי שאתן לו לבדוק מה אפשר לעשות, אבל אמר בהתחלה שהוא עדיין לא יודע איך לפעול. אמר לי שבינתיים אתעד הכול".

כך אמר היום (ב') אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד ומי שחשף את פרשת השחיתות לכאורה בעניינו של עו"ד רונאל פישר, שעלה שוב לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים למסור את עדות עד המדינה שלו בפרשה.

הפעם השיב חסן לחקירה הנגדית שמנהל סנגורו של פישר, עו"ד עמית בר. זאת, לאחר שבשבוע שעבר נערכה חקירתו הראשית. עו"ד בר ביקש מחסן לספר לו עוד על השיחות של עם עו"ד בני כץ, אך חסן התנגד והבהיר כי הוא לא מוותר על חיסיון עורך הדין-לקוח שלו עם עו"ד כץ. "אני מתנגד לדבר על שיחות עם עורכי דין אחרים למעט פישר", אמר.

עו"ד בר המשיך להתעכב על הדברים שנאמרו בשיחות בין כץ לחסן ושאל: "אז בני כץ הוא זה שמנהל את כל האופרציה הזאת - אומר לך את מי להקליט ועם מי לדבר".

חסן השיב: "אמרתי את זה. הוא אמר לי להקליט ואמר לי לבוא לפגישה".

עו"ד בר: "אתה יודע שהפגישה הראשונה עם פישר לא הייתה ביום ראשון? יום ראשון אתה היית בבית. מה מאוד מוזר לי - למה אתה לא מספר לי? מה באמת היה שם?". 

חסן: "גם אם טעיתי ביום או בשעה, אז תראה לי מתי נפגשתי איתו".

בר: "אתה נפגשת איתו ביום שני, ולא בראשון. אבל מה מוזר לי? אתה היית ביום ראשון אצל רונאל, ואז יום ראשון אחרי זה, אחרי שכבר תכננת עם בני מה להגיד והקלטת את רונאל, אתה מספר להם שזה היה ביום ראשון ולא שני. למה?". 

חסן: "קודם כל תשכנע אותי שזה היה ביום שני. אבל נניח שהתבלבלתי ביום, אז מה אתה רוצה להגיד? שאני ממציא פגישה שלא הייתה?". 

העדות הראשית

כזכור, בשבוע שעבר התייצב חסן בבית המשפט על-מנת להתחיל ולמסור את עדותו בפרשה. בעקבות שיתוף-הפעולה של חסן עם חוקרי היחידה לחקירות שוטרים (מח"ש), קיבל חסן מעמד של עד מדינה במסגרת ההליך הנוכחי.

במסגרת עדותו הראשית, גולל חסן את הרקע שהוביל אותו לדוכן העדים, וסיפר את הנסיבות שבהן הוצע לו על-ידי פישר כי האחרון יוביל לסגירתן ללא כתב אישום של שתי חקירות המתנהלות בעניינו, בתמורה ל-150 אלף דולר, ועל כך שפנה בעצת עורך דינו, עו"ד בני כץ, למח"ש וסיפר להם על ההצעה של פישר.

במהלך עדותו הראשית שטח חסן את טענותיו בפני הפרקליטות ומח"ש וכינה אותם "מושחתים". בנוסף טען חסן כי אין לראות בו עד מדינה, אלא מי שנפל קורבן לניסיון סחיטה של עורך הדין שלו.

■ חזקת החפות: רונאל פישר לא הורשע בכל עבירה במסגרת המשפט המתנהל בעניינו. המשפט הפלילי מצוי בשלב ההוכחות, ובמסגרת זו נשמעים עדי התביעה תוך ניסיון של המדינה לבסס את האישומים. בשלב הבא תינתן לפישר האפשרות להציג את עדי ההגנה ואת טענותיו. במהלך המשפט טוען פישר לחפותו, וכל עוד הוא לא הורשע, הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות.

רונאל פישר / צילום: יונתן בלום
 רונאל פישר / צילום: יונתן בלום