איך קורה שבעשירון התשיעי והעשירי זוכים במחיר למשתכן?

הראש שלהם הרבה מעל המים, עשירון תשיעי ועשירי, והם מקבלים הטבה ענקית מהמדינה • נראה שאחרי כמה שנים שתוכנית מחיר למשתכן פועלת, הגיע הזמן לעשות פיין טיונינג • צפו בטור של גיא ליברמן

מה תגידו אם אספר לכם שבמחיר למשתכן זכו לא מעט זוגות מאוד מבוססים. עשירון תשיעי ועשירי? במלים אחרות: אנשים שיש להם לא מעט כסף קיבלו מהמדינה הטבה בשווי מאות אלפי שקלים.

בואו נחזור שנייה אחורה להבין איך זה קרה. כשהעסק יצא לדרך, הרעיון היה לתת גז. שיווקים בכמויות ובגדול. וכדי שמקסימום זוגות צעירים יזכו להשתתף בהגרלות, הקריטריון היה - שאין קריטריון. מספיק שלא הייתה רשומה על שמכם דירה ב-6 השנים האחרונות - ואתם בפנים.

אבל עכשיו הפרויקטים מתחילים להתאכלס, ואנחנו יכולים סוף-סוף לראות בעיניים את האוכלוסייה שזכתה בהגרלות. בין היתר אפשר למצוא שם זוגות עם הכנסות של 30 ואפילו 60 אלף שקל בחודש שקנו דירת מחיר למשתכן. אנשים שהראש שלהם הרבה מעל המים, מקבלים הטבה ענקית מהמדינה. אני אישית מכיר אנשי הייטק שיושבים טוב וקנו ככה דירה מוזלת.

עכשיו תגידו - מה קרה? למעמד הביניים לא מגיעה סוכריה? וזה שיש להם הכנסות גבוהות לא בהכרח אומר שיש להם די הון עצמי להגיע לדירה בלי עזרה. ויכול להיות שאתם צודקים, אבל נראה שאחרי כמה שנים שהתכנית פועלת, הגיע הזמן לעשות פיין טיונינג ולהכניס קריטריון של הכנסה למשק-בית. בסופו של דבר זה הכסף של כולנו.