שינויים בקופיקס: רן אפרתי ימונה ליו"ר, חגית שינובר-כץ מתפטרת מהדירקטוריון

סוף עידן בקופיקס: רמי לוי משלים את ההשתלטות על הקבוצה וימנה את רן אפרתי ליו"ר קופיקס במקום אבי כץ • כץ יישאר כדיקרטור וימשיך להחזיק בכ-14% ממניות הקבוצה • חגית שינובר-כץ, בתו של אבי כץ, התפטרה מתפקידה כדירקטורית בקופיקס

סוף עידן בקופיקס: רמי לוי משלים את ההשתלטות על הקבוצה וימנה, במקומו של אבי כץ, את רן אפרתי לתפקיד יו"ר הקבוצה. כץ יישאר כדיקרטור וימשיך להחזיק בכ-14% ממניות הקבוצה. 

המינוי של אפרתי, המכהן גם כמנכ"ל רמי לוי תקשורת, כפוף לאישור האסיפה הכללית.

אפרתי שימש כיועץ המשפטי של רשת רמי לוי בשנים 2013-2016, וכיום הוא ממונה על קשרי המשקיעים בחברת הקמעונאות של לוי. בשלב הראשון יחליף אפרתי כדירקטור את בתו של אבי כץ, חגית שינובר-כץ, ובהמשך הוא כאמור צפוי לתפוס את מקומו של אבי כץ בתפקיד היו"ר. בנוסף לתפקידו ברשת רמי לוי, אפרתי מכהן כדירקטור בחברת תמר פטרוליום, והוא בעל תואר שני במשפטים. 

אבי כץ  וחגית שינובר/ צילום: יוסי כהן
 אבי כץ וחגית שינובר/ צילום: יוסי כהן

היום (ד') דיווחה קבוצת קופיקס  על התפטרותה של חגית שינובר-כץ מתפקידה כדירקטורית בקופיקס. שינובר-כץ היא בעלת מניות בקופיקס (8%), עד לפני מספר חודשים כיהנה כסמנכ"לית הסחר של החברה, והיא כאמור בתו של אבי כץ, מייסד החברה. 

רשת הקמעונאות רמי לוי, המחזיקה כיום בכ-50.01% ממניות קופיקס, הפכה לבעלת השליטה בקבוצה בספטמבר האחרון, זאת לאחר שבתחילה השנה רכשה 20% ממניות הקבוצה. המהלך הזה מתבצע בהמשך להסכם ההשתלטות של לוי על קופיקס ביולי האחרון, בו נקבע כי החל ממועד הקצאת מניות האופציה, חברת רמי לוי תהיה רשאית למנות את רוב חברי דירקטוריון קופיקס.

מדובר בסוף עידן עבור הקבוצה שייסד אבי כץ, שעוסקת בהפעלת רשת בתי קפה וסופרמרקטים מוזלים, וקמה תחת החזון של מכירת מוצרים ב-5 שקלים. בתחילת החודש שעבר מינה לוי מנכ"ל חדש להנהלת הקבוצה, אירם גרייבר, אשר קודם לכן ניהל את יבואנית המזון וילי פוד, וזאת אחרי עזיבתו של המנכ"ל הקודם יקי ודמני.

קופיקס, שהוקמה בשנת 2013 על-ידי היזם אבי כץ תחת הרעיון של מחיר אחיד של 5 שקלים, מפעילה היום, בעיקר באמצעות זכיינים, 123 סניפי בתי קפה ו-31 סופרמרקטים. נוסף על כך היא מפעילה באמצעות זכיינים קרוב ל-70 בתי קפה ברוסיה, בעיקר במוסקבה, וככלל, סובלת כבר תקופה לא קצרה מהרעה במצב עסקיה.