יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני: אנחנו מוכנים לבחירות

"אני קורא לבחירות עכשיו" הצהיר גבאי • ראשת האופוזיציה קראה ליום סופה של הממשלה הנוכחית, "ליברמן צודק. המלך הוא עירום וחשף את מה שאנחנו אומרים - זאת ממשלה רופסת מול הטרור"

ציפי לבני ואבי גבאי / צילום: יוסי זמיר
ציפי לבני ואבי גבאי / צילום: יוסי זמיר

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני הצהירו היום (ד') בכנסת שהם מוכנים לצאת לבחירות באופן מידי.

בהצהרה לעיתונות בסיעת מפלגת העבודה אמר גבאי: "היום יום של תקווה. יום שבו הציניות הפוליטית מבית נתניהו וליברמן מגיעה לפיצוץ. אני קורא לבחירות עכשיו. אין שום פתרון אחר".

גבאי ציין שעצם מינויו של ליברמן לשר בטחון היה עיקר הבעיה מלכתחילה. כזכור לפני שנתיים וחצי, זמן קצר לאחר החלפת יעלון בליברמן הודיע גבאי שאינו יכול להמשיך להיות חלק ממשלה המתנהלת כך.

עוד ציין גבאי שיש למקד את הביקורת בכך שראש הממשלה אינו יודע לפתור את בעיית הטרור, "ממשלה בראשותי לא תדבר עם החמאס ולא תסגור איתו עיסקאות אלא תגייס את כל הכוחות האזוריים והבינלאומיים, כדי לטפל ברצינות ובאומץ בטרור מעזה. נתניהו וליברמן העבירו מזוודות כסף לטרור - כי הם מורגלים בפוליטיקה הצינית של הדילים והקומבינות".

ראש האופוזיציה לבני אמרה שהיום צריך להיות סופה של הממשלה הרופסת, "ליברמן צודק. המלך הוא עירום וחשף את מה שאנחנו אומרים - זאת ממשלה רופסת מול הטרור. בשביל ביטחון צריך יותר מאשר סיסמאות נבובות של קופירייטרים נהדרים. ובמציאות, כשאני רואה את החמאס צוחק בימים האלה, זה כואב. כל מי שאמר שיש רק שני פתרונות, או כיבוש או כניעה, כל מי שמכר לנו שכוח בלבד הוא הפתרון - שיקר. יש אופציה אחרת שנותנת ביטחון שמשלבת עוצמה צבאית ויוזמה מדינית".

במקביל להצהרת העבודה, בבית היהודי מחזקים היום עמדות. בישיבת סיעה סגורה שהתקיימה היום בכנסת הוחלט שהמפלגה תעמוד על הדרישה לקבלת תיק הבטחון ושנפתלי בנט יהיה שר הבטחון במקום ליברמן. "לדרוש את תיק הביטחון על מנת לשנות את מדיניות הביטחון ולהשיב לישראל את היוזמה ואת ההרתעה. " נאמר בלשון ההחלטה. לפי ההודעה: "ממשלה ללא הרתעה אינה ממשלת ימין. ללא קבלת האחריות על המשימה הלאומית של שינוי המצב הביטחוני ביחד עם ראש הממשלה, אין טעם בהמשך קיום הממשלה". משמעות ההחלטה היא למעשה הצבת אולטימטום לנתניהו, מנה את בנט לשר הבטחון או שאנחנו בחוץ.