דיווח: כמות הגז במאגר נור המצרי נמוכה מהתחזיות

על פי העיתונות המצרית, האינדיקציות הראשוניות מתוך ממצאי הקידוח שהחל באוגוסט מראות כי המאגר מכיל כמות נמוכה פי שניים ממאגר לווייתן • מניות קבוצת דלק ודלק קידוחים עולות • החברה טרם דיווחה על תוצאות הקידוח באופן רשמי

החדשות על תגלית ענק במצרים עלולות להתברר כמוגזמות, כך עולה מהפרסומים האחרונים בעיתונות המצרית. על פי האתר המצרי דיילי ניוז, האינדיקציות הראשוניות מתוך ממצאי הקידוח שהחל באוגוסט מראות כי תגלית נור, הנמצאת ברישיון שורוק, מכילה 10TCF - כמות נמוכה פי שניים ממאגר לווייתן, שבשליטת קבוצת דלק ונובל אנרג'י. זאת, בניגוד להערכות הקודמות במצרים שדיברו על כמויות עצומות של הגז הטבעי שהשדה מכיל לכאורה - כ-90 TCF. מניות קבוצת דלק  ודלק קידוחים  עולות בתגובה בבורסת ת"א. 

שדה נור נמצא מול החוף הצפוני של סיני, וקידוח האקספלורציה הראשון בוצע בו באוגוסט השנה על ידי חברת ENI האיטלקית, בעלת הרישיון שורוק. נדגיש כי החברה טרם דיווחה על תוצאות הקידוח באופן רשמי. על פי מקורות בענף האנרגיה מדובר על הפקה אפשרית של 6-9 TCF אותה ניתן יהיה להתחיל בסביבות 2022.

יוסי אבו דיבר בכנס המשקיעים האחרון על האופציה של מציאת מאגרים נוספים במצרים, ואמר: "במצרים צפויים ביקושים מתגברים לגז טבעי, וזאת במקביל להפקה במאגר זור. לאחר שיצליחו לספק את צרכי המשק המקומי כיום, אשר נמצא במחסור של לפחות 10BCM בשנה, תחל ההפעלה מחדש של מתקני ההנזלה ואלו לבדם מייצרים ביקושים ל-20BCM בשנה. סביר מאוד להניח שתהיינה תגליות גז נוספות במצרים אבל הביקוש גבוה והולך וגדל, ואנחנו כבר היום עובדים על עסקאות נוספות עם מצרים. הגז הישראלי יאפשר להפוך את מצרים להאב אזורי אשר יספק גז טבעי למשק המצרי המקומי ולמדינות נוספות באזור ובעולם".