אוסטרליה מכירה בירושלים כבירת ישראל, אך השגרירות תועבר לאחר הסכם עם הפלסטינים

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, ניסה לעמוד מאחורי הבטחת הבחירות שלו והכריז על הכרה • ההצהרה כי השגרירות לא תעבור לירושלים זכתה לביקורת באוסטרליה ובישראל

סקוט מוריסון ראש ממשלת אוסטרליה / צילום: רויטרס
סקוט מוריסון ראש ממשלת אוסטרליה / צילום: רויטרס

בעקבות לחץ פוליטי פנימי, ראש ממשלת אוסטרליה הודיע שהוא מכיר בירושלים המערבית כבירת ישראל, והוסיף כי העברת השגרירות תתרחש רק אחרי שישראל והפלסטינים יגיעו להסכמה.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, ניסה לעמוד מאחורי הבטחת הבחירות שלו ולהכריז על הכרה, אך התוצאה מאכזבת את ירושלים. לא רק שאוסטרליה אינה מתכוונת להעביר את השגרירות בשלב זה לחלקה המערבי של ירושלים, היא גם תולה את המהלך בפתרון מדיני.

בנוסף, אמר מוריסון במסיבת עיתונאים שכינס אתמול שבירת הפלסטינים תהיה במזרח ירושלים: "אנחנו נעביר את השגרירות כשזה יהיה מעשי".

ההודעה של מוריסון ספגה ביקורת מן האופוזיציה באוסטרליה. מנהיג האופוזיציה ביל שורטן אמר שההחלטה היא "נסיגה משפילה" מהבטחת בחירות פזיזה. הוא האשים את מוריסון בכך שהניח את האינטרסים הפוליטיים הצרים שלו לפני האינטרס הלאומי. בנוסף, הסנטורית פני וונג, דוברת מדיניות החוץ של מפלגת הלייבור, אמרה שהחלטת מוריסון מיותרת. "הלייבור אינם תומכים בהכרה חד צדדית של ירושלים כבירת ישראל, ואם יגיעו לשלטון יהפכו את ההחלטה הזו. מעמדה של ירושלים ייקבע רק בפתרון של שלום ושתי מדינות", היא צייצה.

בירושלים הגיבו באכזבה.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צייץ עם צאת השבת: