שירות המדינה יאפשר לראשונה ראיונות עבודה בשיחת ועידה בווידאו

בשלב זה מדובר בפיילוט, ולאחר שיסתיים יוחלט אם להרחיב את השימוש בראיונות מקוונים במקרים נוספים • הסיבות להחלטה הן הרצון למנוע פרישת מועמדים פוטנציאליים ולאפשר למשרדי הממשלה להתחרות טוב יותר על מועמדים איכותיים בשוק העבודה

שיחת ועידה בווידיאו / צילום: Shutterstock
שיחת ועידה בווידיאו / צילום: Shutterstock

נציבות שירות המדינה תאפשר לראשונה ביצוע ראיונות עבודה מקוונים באמצעות שיחת ועידה בווידאו למועמדים, שנבצר מהם מלהגיע לראיון העבודה בפני ועדת הבוחנים. מהנציבות נמסר כי מדובר בשלב זה בפיילוט, ולאחר שיסתיים יוחלט אם להרחיב את השימוש בראיונות מקוונים במקרים נוספים. הסיבות להחלטה הן הרצון למנוע פרישת מועמדים פוטנציאליים, במיוחד במשרות הנחשבות לקשות לאיוש, ולאפשר למשרדי הממשלה להתחרות טוב יותר על מועמדים איכותיים בשוק העבודה.

בנציבות מציינים כי בתקופה האחרונה, התרבו הפניות לאגף בחינות ומכרזים, בבקשה לאשר לדון במועמד שלא בפניו בשל קושי בדחיית מועד כינוס ועדת בוחנים ופגיעה בעמידה בלוחות הזמנים הקבועים לאיוש המשרה. בנציבות מסבירים כי הראיון המקוון עדיף על-פני דיון במועמד שלא בפניו משום שדיון כזה עלול לפגוע ביכולת של הוועדה לקבל החלטה מושכלת בעניינו ולהקטין את סיכויי הבחירה של המועמד.

בהודעה שפרסמה היום (א') הנציבות נאמר כי נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, "הנחה לפתוח בפיילוט לביצוע ראיונות מקוונים (video conference) למועמדים למשרות בשירות הציבורי".

כללי הנציבות מחייבים כיום מועמדים להתייצב בפני ועדת הבוחנים לצורך ביצוע ראיונות עבודה, אולם במקרים חריגים רשאים האחראים במשרד לאשר ראיון באמצעות שיחת וידאו כתחליף להתייצבות פיזית בפני הוועדה. זאת במקרים שבהם המבקש הציג נימוקים לבקשתו ושהמשרד העורך את הליך המיון ערוך מבחינת הציוד הנדרש לבצע את הראיון בשיחת וידאו. בין הסיבות העשויות להצדיק עריכת ראיון וידאו: חופשות, בעיה רפואית, חופשת לידה, ושהייה בחו"ל.