נתניהו הפעיל את וואלה נגד בנט: קראו את ההתכתבות המלאה

חברת החדשות של קשת 12 חשפה הערב שורה של תכתובות בין שאול אלוביץ, בעל השליטה דאז באתר וואלה, ומנכ"ל וואלה אילן ישועה, בתקופה שקדמה לבחירות 2013 • עפ"י אותן התכתובות, רה"מ נתניהו הפעיל לכאורה לחצים כדי שאלוביץ יפעיל את העורכים והכתבים בכתיבת אייטמים נגד בני משפחתו של נפתלי בנט

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רפי כוץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רפי כוץ

חברת החדשות של קשת 12 חשפה הערב (יוםב'), שורה של תכתובות בין שאול אלוביץ, בעל השליטה דאז באתר וואלה, ומנכ"ל וואלה אילן ישועה, בתקופה שקדמה למערכת הבחירות בשנת 2013. על-פי אותן התכתובות, נתניהו הפעיל לכאורה לחצים באמצעות מתווך - מקורבו זאב רובינשטיין - כדי שאלוביץ יפעיל את העורכים ואת הכתבים בכתיבת מספר אייטמים נגד בני משפחתו של נפתלי בנט. בנוסף הופעלו לחצים והועברו דרישות להותיר כתבות מכפישות נגד בנט בכותרות ראשיות ולהדגיש את התוכן, כולל מידע (אשר לא ברור אם היה נכון או לא נכון) על עבודת רעייתו של בנט, גילת, במסעדה לא כשרה בניו-יורק ומעורבות לכאורה של אביו של בנט, ג'ים בנט ז"ל (שהיה אז בין החיים), בהפגנות ואלימות נגד ראש הממשלה המנוח יצחק רבין בימי ההפגנות נגד הסכם אוסלו (1993).

המידע על אביו של בנט, ג'ים ז"ל, היה חסר בסיס, ובכל זאת רובינשטיין ואלוביץ הפעילו לחץ על מנכ"ל האתר, אילן ישועה, לפרסם זאת. הכול בתקופת קמפיין 2013, וזאת כדי לגרום לבנט להיראות כאדם שאינו דתי ממש וכמי שגדל בבית אלים. בסופו של דבר הכתבה על אביו של בנט לא פורסמה.

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, כתב בתגובה בפוסט בפייסבוק: "אין לי מושג מה זה השטויות שגיא פלג הביא בתור 'תחקיר', אבל לא יאומן לשמוע את גיא פלג וערוץ 2, ששנים שופכים את הדם שלי ושל אמא שלי, מתבכיינים על עירוב בני משפחה של פולטיקאי".

נפתלי בנט הגיב הערב כדלקמן: "כל מה שיש לי בעולם, קיבלתי מאבא שלי ג'יימס בנט ז"ל, שהיה אדם טוב-לב ואידאליסט, ומאמא שלי מירנה, שעזבו חיי נוחות בארה"ב ועלו לישראל מתוך ציונות. כל ניסיון לפגוע באבא ובמשפחתי אינו מוסרי וחייב פשוט להיפסק. לעצם ה'האשמה': בתקופת הסכם אוסלו, אבא ז"ל, שהיה איש ימין גאה, כאב מאוד את מסירת חלקי ארצנו לערפאת, והשתתף בהפגנות רבות נגד המהלך. אני מעריץ אותו על אומץ-לבו. שאר הדברים הם שקר מוחלט. אבא היה אוהב אדם שמעולם לא פגע באיש. אני גאה מאוד באבא שלי, ושום כתבה לא תשנה זאת".

יצוין כי מפלגת הימין החדש, בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, הודיעה בפתח מערכת הבחירות כי נתניהו הוא המועמד שלהם לראשות הממשלה, וכי הם ימליצו עליו לנשיא המדינה. "לאור פניות רבות, נחזור על המובן מאליו: כפי שכבר אמרנו, מפלגת הימין החדש תמליץ כמובן לנשיא רק על מועמד המחנה הלאומי לראשות הממשלה, וזהו בנימין נתניהו".

מטעם הליכוד נסמר כי "גיא פלג וחדשות 12 שידרו הערב עוד כתבה שקרית נגד ראש הממשלה נתניהו, במסגרת מסע התעמולה היומי שלהם. הם רק שכחו לציין שב-2013, השנה שממנה גיא פלג הביא כתבות מוואלה, ראש הממשלה נתניהו לא כיהן כשר התקשורת, לא לפני הבחירות ולא אחרי הבחירות, ומיזוג בזק-yes כלל לא עמד על הפרק. כל זה קרה רק שנתיים מאוחר יותר! ולכן הכתבה, על אי-דיוקיה הרבים, היא דווקא כתב הגנה מצוין. היא מוכיחה כי אין שום קשר בין הניסיונות של אלוביץ המתוארים בכתבה להשפיע על הסיקור בוואלה, לבין הטבות שהיה ברור שאין ביכולתו של ראש הממשלה נתניהו לתת". 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיש העסקים שאול אלוביץ הם עדיין בראשיתם. נתניהו ואלוביץ הם בגדר חשודים, הם מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.