אבי צבי | בלעדי

מחיר המיזוג הטלוויזיוני: נחשפים מצנחי הזהב של בכירי רשת הפורשים

ל"גלובס" נודע כי הסמנכ"לים בחברה, שהרוויחו בין 50 ל-90 אלף שקל בחודש, ייהנו מתקופת הסתגלות של כ-9 חודשים • עפ"י הערכות, מנכ"ל רשת הפורש, אבי צבי, ייהנה מתקופת הסתגלות כפולה לפחות • במקביל, הערוץ הממוזג יפטר 75 עובדים ויקצץ בשכר הבכירים

אבי צבי, מנכ"ל רשת הפורש / צילום: אודי פורטל
אבי צבי, מנכ"ל רשת הפורש / צילום: אודי פורטל

פרידה ממקום עבודה היא אף פעם לא תהליך קל, אבל למנהלים הפורשים מרשת יהיה אולי קל יותר, לפחות בהיבט הכלכלי. ל"גלובס" נודע כי הדרג המנהל בחברה - בתפקידי סמנכ"לים ומעלה - ייהנה מתנאי פרישה נאים הכוללים תקופת הסתגלות נדירה בתעשיית המדיה של עד 9 חודשים לפחות. עוד נודע ל"גלובס" כי בטרם הפרישה רשת ידעה להיטיב עם הסמנכ"לים בחברה שהרוויחו בין 50 ל-90 אלף שקל בחודש, תלוי בתחום האחריות.

על-פי הערכות, מנכ"ל רשת הפורש, אבי צבי, שנחשב למקורב מאוד לבעלי המניות, ייהנה מתקופת הסתגלות כפולה לפחות. נציין כי ברשת היו 10 סמנכ"לים להפקה, לדוברות, למכירות, לפיתוח אסטרטגי, למשפטים, לכספים, למשאבי אנוש ולשיתופי-פעולה, מחקר ודיגיטל.

המשמעות היא שהפרידה מההיררכיה הניהולית של רשת תעלה לבעלי המניות של החברה כסף רב.

לא יהיה חלק מהתנאים בערוץ הממוזג

עוד נודע ל"גלובס" כי רונית גנון-עמית, שהחזיקה בתפקיד המשנה למנכ"ל, שנייה בהיררכיה הניהולית אחרי המנכ"ל אבי צבי, ושהודיעה בדצמבר האחרון כי ברצונה לפרוש; וסמנכ"ל התוכן עמי גלאם, שנכנס לתפקיד רק לפני כ-10 חודשים, צפויים ליהנות מתקופת הסתגלות של כשנה.

יעל גאוני, סמנכ"לית התקשורת של רשת 13, מסרה בתגובה כי "לצערי, הסכומים רחוקים מהמציאות". נציין כי בהנהלת ערוץ עשר לא נהנו ממשכורות כאלה, והן גם לא צפויות להיות חלק מהתנאים של הבכירים בערוץ הממוזג.

מצבת כוח-האדם תרד; שכר הבכירים יקוצץ

בתוך כך, אתמול (ג') הודיעה ההנהלה החדשה של רשת 13 על הכוונה לקצץ במצבת כוח-האדם - אם כי קיצוץ קטן מזה שתוכנן בתחילה. מההודעה עולה כי מצבת כוח-האדם של רשת 13 תעמוד על כ-200 עובדים, מה שאומר שהערוץ ייאלץ להיפרד מ-75 עובדים משתי החברות יחדיו. בנוסף, יבוצע קיצוץ בשכר לבכירי החברה הממוזגת.

עם זאת, בענף מעריכים כי הפיטורים הם אינם סוף פסוק מבחינת הערוץ הממוזג, וצופים כי לאחר שתסתיים הפקת "האח הגדול VIP" המשודרת בימים אלה עלול להגיע גל פיטורים נוסף, אם כי קטן מהגל הנוכחי שאותו צפויה ההנהלה לבצע כבר השבוע.

בהנהלת הערוץ הממוזג מסרו כי הם גיבשו יחד עם ההסתדרות את תנאי הפרישה של העובדים המפוטרים. על-פיהם, ככל שהוותק של העובד גדול יותר - כך גם מספר חודשי המענק שהוא יקבל יהיו גבוהים יותר. במקביל, תתאפשר פרישה מרצון של עובדים. 

מרשת 13 נמסר כי "לאחר שבועיים של שיחות קדחתניות בין הנהלות רשת לבין ערוץ עשר במטרה לשמר כוח-אדם איכותי ומקצועי ותוך מינימום פגיעה בעובדים, הצליחו להגיע למספר מפוטרים נמוך משמעותית מהתכנון הראשוני".