המפד"ל בחר חרד"ל: הוועדה המסדרת של הבית היהודי בחרה ברפי פרץ להנהגת המפלגה

הוועדה המסדרת של הבית היהודי התכנסה הערב בקריית מלאכי ודנה במי להמליץ לתפקיד ראש המפלגה • הבחירה ברפי פרץ עדיין טעונת אישור מרכז המפלגה שיתכנס מחר בבר אילן

רפי פרץ / צילום: פביאן קולדורף
רפי פרץ / צילום: פביאן קולדורף

הוועדה המסדרת של הבית היהודי בחרה כצפוי ברב הראשי הצבאי לשעבר רפי פרץ להנהגת המפלגה. הבחירה נדרשת עדיין לאישור מרכז המפלגה שיתכנס מחר (ב') בבר אילן. תא"ל במיל הרב רפי פרץ, בן 62, שירת כטייס מסוקי יסעור ולאחר שחרורו הקים את ישיבת "עוצם" בישוב עצמונה בגוש קטיף. לאחר הפינוי במסגרת ההתנתקות הקים מחדש את הישיבה וכעת היא שוכנת בחלוצה.

ב-2010 מונה לתפקיד הרב הראשי של צה"ל ושירת בתפקיד בין השאר תחת הרמטכ"ל בני גנץ. פרץ הנחשב אישיות מובילה ומוערכת במגזר הדתי לאומי סירב בתחילה להצעה לעמוד בראש הבית היהודי אך לאחר הפצרות ושכנועים נעתר לבוא היום בפני הוועדה. עם צאתו מהועדה היום אמר לכתב האתר "כיפה" כי לאחר דיונים עם אשתו בני משפחה חברים שינה את דעתו וכי כעת יש סיכוי עצום שן "הטייס חזר למטוס".

בחירתו מעידה למעשה על השתלטות מלאה של האגף החרד"לי בציונות הדתית על הבית היהודי. על רקע זה פרש מתפקידו הרב הראשי בשל חילוקי דעות עם הרמטכל בסוגיית הפרדה בין חיילים דתיים לחיילות.

צפוי שיוליך קו נוקשה ותואם חרדים בסוגיות דת ומדינה בכנסת הבאה, אם הבית היהודי תעבור את אחוז החסימה. ביקורת שהושמעה עליו הייתה כי לא עמד בהבטחה להילחם על החזרתן של גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את הרב רפי פרץ על בחירתו ליו"ר הבית היהודי וקרא למפלגה לפעול על מנת להתאחד עם "האיחוד הלאומי" ו"עוצמה לישראל" כדי למנוע אובדן מנדטים לגוש הימין.

גם בצלאל סמוטריץ יו"ר האיחוד הלאומי בירך את פרץ להציע פגישה כבר מחר לדבר על הרשימה המשותפת לבחירות. סביר להניח שפרץ מתלהב פחות מגרישתו של סמוטריץ להיות הבכיר ברשימה זו.