אביגדור ליברמן הציג הערב את רשימת מועמדיו לכנסת הבאה

מבין השמות: אלי אבידר, לשעבר מנכ"ל בורסת היהלומים ואיש עסקים; ושדר הטלוויזיה העיתונאי המוכר היטב בקרב דוברי הרוסית, יבגני סובה • בנאומו הבטיח ליברמן שלא להיכנע לטרור: "נבטיח את התעצמות צה"ל וחיזוק הצפון"

אביגדור ליברמן / צילום: שלומי יוסף
אביגדור ליברמן / צילום: שלומי יוסף

אביגדור ליברמן הציג הערב (ד') את רשימת מועמדיו לכנסת הבאה, ובה חילופי דורות וכמה וכמה שמות חדשים לצד חברי כנסת מכהנים. אחריו ברשימה חבר הכנסת עודד פורר; שלישי שדר הטלוויזיה העיתונאי המוכר היטב בקרב דוברי הרוסית יבגני סובה, רביעי אלי אבידר, לשעבר מנכ"ל בורסת היהלומים ואיש עסקים; חמישית חברת הכנסת לשעבר יוליה מלינובסקי; אחריה חבר הכנסת חמד עמאר, ממייסדי המפלגה ונציג הדרוזים; אלכס קושניר, שהיה מנכ"ל משרד הקליטה אחריו; ושמיני מרק אפראימוב, סגן ראש עיריית שדרות.

בנאומו ליברמן הדגיש כי מפלגתו היא המפלגה היחידה עם הדרך והמשנה הסדורה - בלי להתחמק בלי לגמגם בלי לזגזג. בכל הנושאים, ביטחוני כלכלי-חברתי דת ומדינה וכו'. "אנחנו מפלגה עם עקרונות לא מפלגת אווירה. הצטרפתי לממשלת שרון כשאריק הכריז דין נצרים כדין תל-אביב אבל כשהלך להתנתקות פרשתי מיד, וגם כעת דמי החסות לחמאס עזבתי את הכסא. לא נדבקנו לכסאות אלא לעקרונות".

"העימות עם חמאס בלתי נמנע ולכן אין לחזק את החמאס בדרך לעימות הבא", אמר ליברמן. "העימות הבא צריך להיות העימות האחרון. צריך לחסל את הנהגת ארגון הטרור חמאס ושאר הארגונים ברצועה".

עוד הוסיף, "הכנסת הכסף הגדלת מרחב הדיג והכסף נותן להם להבין שאנחנו חלשים ונרתעים מעימות. מערכת הביטחון יודעת מי הקצין שהורה לירות בקצין הישראלי ואיש לא דואג לחסל אותו הוא הולך בביטחון ברחובות עזה. סיכולים ממוקדים".

לגבי ההתרחשויות בצפון אמר "התכנית שהכנתי למיגון וחיזוק ישובי הצפון ואושרה בקבינט - כעת נודע לי שהיא הוקפאה - קורא לתושבי הצפון להתעורר ולהשמיע קול מול הממשלה. הקמת מערך הטילים שיזמתי גם הוא מתעכב למרות חיוניותו להגנה על ישראל".

עוד הוסיף: "בממשלה הבאה נבטיח שלא ניכנע לטרור נבטיח המשך התעצמות צה"ל ואת חיזוק הצפון".

בנאומו התייחס ליברמן גם לכפייה הדתית: "דת ומדינה - חיה ותן לחיות - אנחנו אוהבים את מסורת ישראל אבל מתנגדים לכפיה דתית. מתנגד לפתיחת מרכולים בבני ברק אבל נאבק נגד הנסיונות לסגירת המרכולים באיזור התעשיה בבני ברק. דרישות המפלגות החרדיות לממשלה הבאה בלתי סבירים. מניעת עבודות חיוניות מצילות חיים בשבת. וביטול חוק גיוס בני הישיבות. בימין אין שום מפלגה אחרת ליברלית המקבלת את הדתיים והחילוניים דו קיום בין יהודים ליהודים. מייצגים את הימין השפוי במעשים ולא בדיבורים".

בנוסף גם לזוגות הצעירים הצהיר כי "נדרוש לאפשר לזוגות צעירים להשתמש בחסכונות פנסיונים לרכישת דירה בלי מס על שבירת החיסכון".

רשימת ישראל ביתנו
 רשימת ישראל ביתנו

זוהי רשימת ישראל ביתנו המלאה:

1. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן
2. ח"כ עודד פורר
3. יבגני סובה, עיתונאי ואיש תקשורת בשפה הרוסית
4. אלי אבידר, איש עסקים, בין היתר מנכ"ל לשעבר של הבורסה ליהלומים
5. ח"כ לשעבר יוליה מלינובסקי
6. ח"כ חמד עמאר
7.אלכס קושניר, לשעבר מנכ"ל משרד העלייה והקליטה
8. מרק אפראימוב, סגן ראש עיריית שדרות
9. לימור מגן תלם, יועצת משפטית של עיריית מגדל העמק
10. ד"ר אלינה ברדץ’, יאלוב
11. שאדי חלול, חבר מועצת גוש חלב ויו"ר העמותה הארמית-נוצרית בישראל
12. אלכס פרידמן, יו"ר עמותת "נכה לא חצי בן אדם"
13. דור דוידיאן, יו"ר צעירי ישראל ביתנו
14. שחר אלון, עו"ד ואיש הייטק
15. אילנה קרטיש, ספורטאית אולימפית
16. משה סדיה, עצמאי
17.בוריס שינדלר, יזם ופעיל חברתי
18. הילה איריס ידיד ברזילי, עו"ד ומגשרת
19. אביב כהן- יועץ פרלמנטרי
20. אמיר שניידר, יועץ משפטי וסמנכ"ל רגולציה בהתאחדות האיכרים