רשת מלונות בראון תשכור 10 קומות בבית גאון תמורת 16 מיליון שקל בשנה

הרשת שנמצאת במגמת התרחבות שכרה מהחברות נתנאל גרופ ומאור מלונות את 10 הקומות שבבעלותן, מתוך 17 קומות בבית גאון שברחוב קויפמן בתל-אביב, ותקים מלון נוסף בעיר

הגג של מלון בראון בתל אביב / צילום: אתר החברה
הגג של מלון בראון בתל אביב / צילום: אתר החברה

בית גאון יהפוך למלון מרשת מלונות בראון: חברת נתנאל גרופ דיווחה היום לבורסה, כי חתמה על הסכם התקשרות להשכרת נכס בבעלותה ברחוב קויפמן בתל-אביב - למלון. ההסכם שנחתם עם רשת מלונות בראון לגבי הנכס הידוע כ"בית גאון", נחתם לתקופה של 10 שנים עם שלוש אופציות להארכה בנות 5 שנים כל אחת. על פי ההסכם, נתנאל ושותפתה בנכס מאור מלונות, שבבעלות ניר ויצמן, המחזיקות בנכס בבעלות שווה, ישכירו את המבנה למלונות בראון, וישאו בעלות הסבת המבנה ממשרדים למלון בעלות המוערכת ב-50 מיליון שקל. דמי השכירות שתשלם בראון לבעלות הנכס עומדים על 16 מיליון שקל בשנה שיחולקו בין נתנאל גרופ למאור מלונות באופן שווה. בנוסף, דמי השכירות יעלו בתום כל תקופת שכירות ב-5%.

נתנאל גרופ ומאור מלונות 10 קומות מתוך 17 קומות בבית גאון, תמורת סך של 78 מיליון שקל. העסקה בוצעה בשתי פעימות, הראשונה בנובמבר 2017 והשנייה בינואר 2018. הקומות שנרכשו כוללות סך של 6000 מ"ר לרבות קומת המסחר שבה פעלה מסעדת "הרבט סמואל" המיתולוגית.

על פי התכנון המקודם בנכס, שטחי המשרדים בהם מחזיקות נתנאל ומאור ושרק מחציתם מאוכלסים, יוסבו למלון שיכלול 173 חדרים ומסעדת שף.

בשנים האחרונות מקודמות בציר קויפמן מספר תוכניות נקודתיות להסבת בנייני משרדים ישנים לבתי מלון. זאת בשל נטישה של עסקים את הבניינים הישנים שהוקמו בשנות ה-60 וה-70 באזור הטיילת של תל-אביב, לטובת מגדלי משרדים חדשים שממלאים אזורים כמו רוטשילד, המע"ר - ציר בגין ורחוב יגאל אלון, לצד מתחמי תעסוקה חדשים יותר כמו ה-BBC בבני-ברק ואזור רמת החייל. בעיריית תל-אביב מעודדים את המהלך ומאפשרים הסבת שטחי משרדים ישנים לשטחי מלונאות בין היתר כדי לתת מענה למחסור בחדרי מלון בעיר.