איפא״ק בביקורת על נתניהו בעקבות התמיכה בעוצמה לישראל: "מפלגה גזענית ודוחה"

לגלובס נודע שחברים בולטים בועד המארגן של איפא"ק העבירו פנייה לבני גנץ בבקשה שינאם בכנס השנתי, אך המטה שלו יעץ לו בשלב הזה לא לעשות כן, שכן זירת איפא"ק היא ביתו הפוליטי הטבעי של נתניהו

איתמר בן גביר  / צילום:תמר מצפי
איתמר בן גביר / צילום:תמר מצפי

הודעה חריגה ונוקבת מאין כמותה: איפא"ק, השדולה הפרו ישראלית החזקה בוושינגטון התייצבה הערב לצידו של הארגון היהודי החשוב, הוועד היהודי האמריקאי (ה-AJC) ופרסמה ציוץ המסכים עם עמדתם בנוגע להסכם הפוליטי בין נתניהו לבין עוצמה לישראל באמצעות הקשר בתוך הבית היהודי. 

"אנחנו מסכימים עם הועד היהודי האמריקאי. מדיניות איפאק מאז ומתמיד היא לא להיפגש עם חברים במפלגה הגזענית והדוחה הזו". 

ועידת איפא"ק אמורה להתכנס בחודש הבא בוושינגטון ונתניהו אמור להיות הנואם המרכזי, כמדי שנה.

לגלובס נודע שחברים בולטים בוועד המארגן של איפא"ק העבירו פנייה לבני גנץ לבוא לנאום בכנס השנתי, אך המטה שלו יעץ לו בשלב הזה לא לעשות כן, שכן זירת איפא"ק היא ביתו הפוליטי הטבעי של נתניהו והוא אף יגיע משם לפגישה בבית הלבן, בעוד גנץ יצטייר כמי שמסה להיצמד לנתניהו בעודו עוסק ביחסי החוץ.

בימים האחרונים מצטרפים ארגונים יהודיים אמריקאים נוספים להבעת זעזוע מהברית הפוליטית מלאת האינטרסים בין נתניהו לבין בן ארי, בן גביר והאחרים.

הליגה נגד השמצה, הארגון המוביל בארה"ב בתחום המאבק באנטישמיות, אמרה השבוע: "לא צריך להיות מקום לגזענות ולחוסר-סובלנות בישראל או בכל דמוקרטיה אחרת. הליגה נגד השמצה כבר גינתה בעבר את הרטוריקה מלאת השנאה של עוצמה יהודית. זה מטריד מאוד שהמפלגה הזו מקבלת כעת לגיטימציה".

דווקא בספטמבר האחרון נפגש יו"ר הליגה הגד השמצה ג'ונתן גרינבלט עם נתניהו בשולי עצרת האו"ם אחרי תקופה של יחסים מתוחים ונראה היה שנעשים מאמצים לגשר על פערים בין נתניהו לבין בכירי יהדות ארה"ב שנפגעו עמוקות בשנים האחרונות.