באב"ד פותח בבירור מול מרידור: האם נפגשת עם בני גנץ?

לאחר פרסום הקלטות אמש בערוץ 13, מנכ"ל האוצר דורש מהממונה על התקציבים דיווח • "ככל שאירוע זה התקיים הרי שמדובר באירוע חמור ביותר שמשמעותו היא התערבות בוטה, לכאורה, של עובדי האוצר בהליך הבחירות" • מרידור אינו מכחיש שנפגש עם גנץ

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

בעקבות פרסום הקלטות בני גנץ אתמול (ב') בערוץ 13: מנכ"ל האוצר שי באב"ד דורש מהממונה על התקציבים במשרד שאול מרידור לערוך "בירור מעמיק" בקרב עובדי האגף, ולדווח לו האם נערכה פגישה בינו או בין מי מאנשיו עם מנהיג מפלגת 'כחול לבן' בני גנץ - ואם כן מה נאמר בה.

"ככל שאירוע זה התקיים הרי שמדובר באירוע חמור ביותר שמשמעותו היא התערבות בוטה, לכאורה, של עובדי האוצר בהליך הבחירות ובניגוד להוראות התקשי"ר לכאורה", כותב באב"ד למרידור. מרידור לא הגיב לפניית "גלובס" בנושא.

מדוברות האוצר נמסר כי "בהמשך לפרסום אתמול אודות פגישות לכאורה של אנשי אגף תקציבים עם יו"ר מפלגת כחול לבן, מר בני גנץ, ולאחר ששוחח עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וראש אגף החקירות בנציבות שירות המדינה, פתח מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, בבירור האם יש אמת בפרסום והאם התערבו פקידי משרד האוצר בבחירות". מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד אמר כי "בכוונתי למצות את הבירור, אני מאמין ומקווה כי פקידי המשרד לא לקחו חלק כאמור בפרסום ולא התערבו במערכת הבחירות הנוכחית, וחשוב לשמור על כך שפקידי האוצר לא יהוו כלי עבור מתמודד כזה או אחר".

מועמד פוליטי משתמש במידע פנימי - וזה חמור

במכתב ששלח הבוקר למרידור ושתוכנו הגיע לידי "גלובס", כותב באב"ד כי "אמש פורסמה במספר אמצעי תקשורת, התבטאות של יו"ר מפלגת כחול לבן, מר בני גנץ, על כך שלאחרונה התקיימו בינו לבין נציגי אגף התקציבים במשרד האוצר פגישות בנושאים מקצועיים בהם עוסק המשרד", כותב באב"ד ומצטט מתוך הכתבה: "אני יושב עם אנשי האוצר, אני יושב עם אנשי תקציבים, אני יודע מה קורה, בשנה הבאה קטסטרופה, כחלון לא רוצה להחליף את עצמו. כחלון לא רוצה להיות שר האוצר שמחליף את כחלון!" צוטט גנץ בהקלטה שפורסמה.

"חמורה מכך היא העובדה המשתמעת כי מועמד פוליטי עושה שימוש במידע פנימי שמועבר אליו על ידי עובדי המשרד, אך ורק לצורך קידום האינטרסים הפוליטיים של המועמד. לאחר ששוחחתי עם המשנה ליועמ"ש, מר רז נזרי, וראש אגף משמעת בנציבות שירות המדינה, מר גיא דוד, אודות פרסום זה, הריני פונה אליך לעשות בירור מעמיק בקרב עובדי האגף, ולעדכן האם נערכה פגישה או שיחה בינך או בין מי מאנשיך לבין מר גנץ כפי שהאחרון התבטא וככל שנערכה פגישה או שיחה, אבקש לדעת את תוכנה.

"מכתבי זה הינו על דעת ראש אגף משמעת בנציבות שירות המדינה. כולי תקווה שהאירוע המתואר כלל לא התקיים, וההפרדה בין העבודה המקצועית והמסורה הנעשית יום יום על ידי עובדי משרד האוצר לבין מערכת הבחירות בה אנו מצויים, נשמרה כנדרש. אבקש לקבל את תשובתך בהקדם".