ארגון העיתונאים: ההסתדרות מנסה לפגוע בנו

בדף הפייסבוק של ארגון העיתונאים נטען כי גורם בכיר בהסתדרות דרש מאנשי הארגון לפנות את המשרדים שלהם במהלך סוף השבוע, 3 חודשים בלבד לאחר שעברו אליהם • ברקע: העתירה האישית שהגיש לאחרונה יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, נגד החלפת יו"ר ההסתדרות ללא הליך בחירות מסודר; והניסיון לאגד את עובדי אתר "דבר ראשון" מבית ההסתדרות שנסגר בפתאומיות ערב לפני הבחירות

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי / צילום: שלומי יוסף
יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי / צילום: שלומי יוסף

האם ההסתדרות בראשות היו"ר החדש שלה ארנון בר דוד מנסה להצר את צעדיו של ארגון העיתונאים? אמש פורסם בדף הפייסבוק של הארגון פוסט ברוח זו שבו נטען כי גורם בכיר בהסתדרות דרש מאנשי הארגון לפנות את המשרדים שלהם במהלך סוף השבוע, שלושה חודשים בלבד לאחר שעברו אליהם. בפוסט נכתב כי "במכתב צוין שהארגון יעבור למשרדיו הישנים, שגודלם הוא בדיוק מחצית מהמשרדים הנוכחיים ולא יכולים בשום דרך להכיל שישה עובדים, גם לא בקירוב. כמובן שהמכתב לא מכיל שום הסבר או נימוק להזזה או לבהילות שבה דורשים לבצע אותה".

הפניה הזו מגיעה בהמשך לכך שיו"ר הארגון, יאיר טרצ'יצקי, הגיש באחרונה עתירה אישית נגד החלפת יושב הראש של ההסתדרות ללא הליך בחירות מסודר, ועל רקע הניסיון של הארגון לאגד את עובדי אתר "דבר ראשון" מבית ההסתדרות לאחר שזה ירד מהאוויר בפתאומיות יום לפני הבחירות ונסגר.

בדף הפייסבוק האישי שלו כתב טרצ'יצקי: "הם לא יצליחו להפחיד או להשתיק את ארגון העיתונאים, ובטח שגם לא אותי. הניסיונות הביריוניים והבלתי מתוחכמים האלה אפילו קצת מביכים אותי. אבל אני ממש לא הסיפור הפה. האגרוף אמנם מכוון אל ארגון העיתונאים ואליי, אבל הוא נועד להלך אימים על אלפים אחרים - בכירים בהסתדרות, ראשי איגודים, חברי ועדים, שומרי סף - פן ישמיעו קול או יעבירו ביקורת. זה אגרוף לפנים של הדמוקרטיה בהסתדרות, שבלעדיה לאף ארגון עובדים אין זכות קיום. זה אגרוף ישר לפנים של חצי מיליון חברי ההסתדרות ורבים יותר שמיוצגים על ידה. שכל אחד יעשה עם זה מה שהוא רוצה, אם הוא רוצה".

ברקע כאמור, הניסיון של ארגון העיתונאים לאגד את העיתונאים של "דבר ראשון" לאחר שזה הורד מהאוויר יום לפני הבחירות בשל מה שהגדירו בהסתדרות תחילה כ"תקלה טכנית", שהפכה לסגירה מכוונת של האתר רק לאחר יממה. גורמים באתר טענו אז כי הסגירה נובעת משיקולים זרים ובעקבות פרסום כתבה שנוגעת לפוליטיקאי בכיר.

יום לאחר הבחירות קיבלו העיתונאים של האתר הודעה שהם יוצאים לחופשה בתשלום וכי הכיוון שאליו הולך האתר ייבחן. אתמול, במהלך פגישת משא-ומתן שנערכה עם עורכי הדין של הלשכה המשפטית של ההסתדרות ועם מנכ"ל האתר גיל פלוטקין, התבשרו העובדים השכירים על הכוונה לפטרם ימים ספורים לפני ליל הסדר. האתר, שהוקם ב-2016 על בסיס עיתון דבר המיתולוגי, ממומן על-ידי ההסתדרות ומופעל, בין היתר, על-ידי תנועת דרור ישראל.

לא ניתן היה לקבל את תגובת ההסתדרות עד למועד פרסום הידיעה.