המו"מ להסכם קיבוצי הגיע למבוי סתום: עובדי מפעל אמיליה קוסמטיקס הודיעו על סכסוך עבודה

במפעל, שעוסק בייצור מוצרי טואלטיקה, מועסקים כ-250 עובדים • בהודעה שמסרה ההסתדרות הלאומית לממונה על סכסוכי העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, נכתב כי הנהלת החברה "גוררת את רגליה ומושכת זמן" במו"מ שהיא מקיימת עם נציגי העובדים

אמיליה קוסמטיקס / צילום: דוברות ההסתדרות
אמיליה קוסמטיקס / צילום: דוברות ההסתדרות

עובדי מפעל אמיליה קוסמטיקס  שבירוחם וההסתדרות הלאומית הודיעו היום (ג') על סכסוך עבודה בחברה, בעקבות מבוי סתום שאליו נקלע המו"מ המתנהל בין נציגי העובדים להנהלה לקראת חתימה על הסכם קיבוצי.

במפעל, שעוסק ביצור של מוצרי טואלטיקה, מועסקים כ-250 עובדים ובהודעה שמסרה ההסתדרות הלאומית לממונה על סכסוכי העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה נכתב כי הנהלת החברה "גוררת את רגליה ומושכת זמן" במו"מ שהיא מקיימת עם נציגי העובדים.

עוד טענה ההסתדרות הלאומית כי יותר מ-10 פגישות מו"מ שהתקיימו בין נציגי העובדים להנהלה - לא הובילו לחתימה על הסכם קיבוצי. עוד נטען כי למרות שבאחרונה הצדדים הגיעו לסיכום על חלק מהנושאים השנויים במחלוקת, מנכ"ל החברה, שאול שלח הודיע על פרישתו מהמו"מ ועל מינוי של נציגים מטעמו להמשך ההידברות.

בנוסף, כך טוענת ההסתדרות הלאומית, בימים האחרונים הנהלת החברה החליטה באופן חד צדדי לשנות את תנאי העסקה של עובדי החברה.

בהודעה שמסרה היום חברת האם של אמיליה קוסמטיקס, אמיליה פיתוח לבורסה נטען כי בעקבות ההכרזה על סכסוך העבודה צפויה בסוף החודש השבתה של הפעילות במפעל בירוחם.

עם זאת, שם נמתחה ביקורת על כך שעובדי החברה פתחו בשיבושי עבודה ובעיצומים חריפים עוד טרם חלפה תקופת צינון של שבועיים שאחריהם סכסוך העבודה אמור להיכנס לתוקף על פי החוק.

באמיליה ציינו כי יתר אתרי החברה ברחבי הארץ פועלים כסדרם וכי החברה לא יכולה להעריך בשלב זה את המשמעויות שנגזרות מהסכסוך בירוחם.