שי לחג: הוט תוכל לשווק לשוק העסקי חבילות משולבות סלולר

משרד התקשורת דחה טענות נגד מתן האישור והגיע למסקנה כי יש להקל על הוט כדי שתוכל להתחרות בשוק העסקי

משרד התקשורת החליט היום (ה') על הקלה לחברת הוט ויאפשר לה לשווק חבילות משולבות של שירותי סלולר ושירותים נייחים למגזר העסקי. כפי שנחשף ב"גלובס", המשרד שקל בחיוב את בקשתה של הוט, לאחר שהשתכנע כי תיקון הרישיון יאפשר להוט להגביר את התחרות בשוק העסקי, ולאחר שערך שימוע, קיבל היום את ההחלטה הסופית בעניין.

במסגרת תיקון הרישיונות של הוט טלקום והוט סלולר, הייתה מנועה עד כה הקבוצה להציע הצעות המשלבות סלולר ושירותים נייחים בשל ההפרדה המבנית החלה עליה. כעת יתאפשר לשני בעלי הרישיונות האמורים לשווק סלי שירותים משותפים למגזר העסקי הבינוני-גדול, הכוללים שירותי תקשורת של בעלי הרישיונות השונים בקבוצה (לרבות שירותי סלולר ומב"ל), וזאת ללא צורך בהגשת בקשה לאישור המשרד מראש, וללא צורך לעמוד בדרישות ובמגבלות שהיו להוט עד כה, כמו פריקות שאינה מאפשרת להציע הנחה כוללת על כל השירותים, מאחר שכל שירות בחבילה צריך להינתן במחיר הקבוע שלו כאילו שהוא מחוץ לחבילה. כעת הוט יכולה למכור שירותים ללא פריקות.

יחד עם האישור, המשרד החליט לתקן את ההגדרה ברישיון הוט של מנוי עסקי ולסייג אותו. לדברי המשרד, בהתייחסויות לשימוע העירו כמה גורמים כי ההגדרה המוצעת למנוי עסקי בינוני-גדול מעוררת חשש כי תביא בפועל למתן הקלות לקבוצת הוט ביחס למגזר העסקי בכללותו, בניגוד לכוונת המשרד, תוך ניצול היתרונות התחרותיים של קבוצת הוט הרלוונטיים למגזר הפרטי וכן לחלק משמעותי מהעסקים הזעירים והקטנים בישראל.

מאחר שתכלית השימוע היא לעודד את התחרות במתן שירותי התקשורת למגזר העסקי הבינוני-גדול, החליט המשרד לשנות את הגדרת המנוי העסקי הבינוני-גדול כך: מנוי אשר בבעלותו תעודת עוסק מורשה, והממוצע השנתי של חשבונותיו החודשיים בקבוצת הוט מיום הצטרפותו לסל צפוי להיות לכל הפחות 2,000 שקל לחודש (ללא מע"מ).